حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
شناسه : 21701

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار «ولف دیتریش هایم»، سفیر اتریش در تهران، آمادگی ایران برای تبادل همکاری‌های قضایی با کشور اتریش را اعلام کرد و گفت: دیپلماسی قضایی راهی برای درک متقابل و کمک به حل معضلاتی است که از طرق سیاسی امکانپذیر نیست. وی […]

پ
پ

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار «ولف دیتریش هایم»، سفیر اتریش در تهران، آمادگی ایران برای تبادل همکاری‌های قضایی با کشور اتریش را اعلام کرد و گفت: دیپلماسی قضایی راهی برای درک متقابل و کمک به حل معضلاتی است که از طرق سیاسی امکانپذیر نیست.

وی با تاکید بر استقبال ایران از گفت‌وگو‌های حقوق بشری با سایر کشورها، از نگاه سیاسی به موضوع حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی کشور‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزاری علیه سایرین استفاده می‌کنند تا به اهداف سیاست خارجی خود دست یابند.

معاون امور بین الملل دستگاه قضا، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را نمونه بازری از اقدام سیاسی در ساحت حقوق بشر خواند و تصریح کرد: در حالی که برخی کشور‌ها حتی سابقه برگزاری یک انتخابات هم ندارند و یا کشور‌های مدعی حقوق بشر که خود با نقض گسترده حقوق بشر مواجه هستند، از هر گونه انتقاد و اقدامی مصون هستند؛ اما به بهانه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، گزارشگر ویژه برای این امر منصوب و قطعنامه تصویب می‌شود که از واقعیت‌های جامعه ایران دور است.

وی ضمن انتقاد از رویکرد غرب در حمایت از قطعنامه کانادا علیه ایران، گفت: کانادا یکی از ناقضان عمده و اصلی حقوق بشر است، نقض حقوق مردمان بومی، جنایت علیه کودکان، نقض گسترده حقوق ایرانیان مقیم کانادا با محروم کردن آنان از دریافت خدمات کنسولی، تنها بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشری کانادا است.

غریب‌آبادی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی نیز مصون از نقض حقوق بشر نیستند و موارد متعددی نقض حقوق در حوزه‌های مختلف در این کشور‌ها روی می‌دهد، گفت: چنانچه یک رویکرد دوگانه و سیاسی در حوزه حقوق بشر اتخاذ شود، قربانی صرفأ، خود حقوق بشر خواهد بود.

سفیر اتریش نیز در این دیدار با تشریح رویکرد کشورش در حوزه حقوق بشر، از ایده گفتگو‌های حقوق بشری و تبادل همکاری‌های قضایی با هدف ایجاد درک مشترک و تبادل تجربیات، استقبال کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.