حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
شناسه : 21126

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در دیدار با رئیس مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه ضمن تقدیر از تحولات بسیار خوب این مرکز در سنوات اخیر، اظهار داشت: در تحولات دنیای امروز و رخداد‌های آن در جا‌هایی که حقوق بشر تحت الشعاع قرار می‌گیرد و یا ظلمی صورت می‌گیرد این جامعه حقوقی است که […]

پ
پ

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در دیدار با رئیس مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه ضمن تقدیر از تحولات بسیار خوب این مرکز در سنوات اخیر، اظهار داشت: در تحولات دنیای امروز و رخداد‌های آن در جا‌هایی که حقوق بشر تحت الشعاع قرار می‌گیرد و یا ظلمی صورت می‌گیرد این جامعه حقوقی است که باید از پشتوانه علمی و دانش کاربردی خویش استفاده کند و با مبانی حقوقی نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد.
وی احیای فریضتن امر و به معروف و نهی از منکر را در جامعه به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: افراد زیادی برای حل مشکلات حقوقی و قضایی خود به وکلا مراجعه می‌کنند که از این رو انتظار است وکلا بدواً در احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمایند.
دهشیری، وکلا و قضات را دو بال فرشته عدالت ذکر کرد و بیان داشت: هر یک از این بال‌ها که درست عمل نکند؛ عدالت لطمه می‌خورد.
وی واژه وکیل را برگرفته از وَکل به معنای تکیه کردن دانست و گفت: مردم برای رسیدن به حق و حقوق خود به وکلا اعتماد و تکیه می‌کنند تا حق خود را بازستانند و این نشان از جایگاه حساس آنان و اتکاء مردم به آنان دارد.
دهشیری، با اشاره به تخصصی شدن شعب رسیدگی در امور قضایی بر اساس سابقه، تخصص، علاقه، دانش و تجربه، تصریح کرد: اگر درحوزه وکالت نیز این مسئله صورت گیرد امور با کیفیت بالاتری پیگیری و دنبال می‌شود.
وی توجه به سلامت مجموعه‌های همزیست با دستگاه قضایی را بسیار مهم و اثر گذار برشمرد و اظهار داشت: سلامت دستگاه قضا جدا از سلامت مجموعه‌های همزیست خویش ندارد و از اینرو باید نسبت به سلامت مجموعه‌های همزیست نیز حساس بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.