حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
شناسه : 20023

پرسش: در صورتی‌که یکی از وراث راضی نباشد، چگونه می‌توان ملک ورثه‌ای را فروخت؟پاسخ: برای فروش ملک موروثی، در صورتی‌که یکی از وراث اجازه ندهد که ملک به فروش برسد و سهم دیگر وراث را نیز نخرد، این امکان وجود دارد که به دادگاه جهت مشخص کردن سهم هرکدام از وراث و دریافت مجوز فروش […]

پ
پ

پرسش: در صورتی‌که یکی از وراث راضی نباشد، چگونه می‌توان ملک ورثه‌ای را فروخت؟
پاسخ: برای فروش ملک موروثی، در صورتی‌که یکی از وراث اجازه ندهد که ملک به فروش برسد و سهم دیگر وراث را نیز نخرد، این امکان وجود دارد که به دادگاه جهت مشخص کردن سهم هرکدام از وراث و دریافت مجوز فروش ملک مراجعه کرد.

پرسش: در صورت وجود فرد محجور یا صغیر در بین وراث، فروش ملک ورثه‌ای چگونه است؟
پاسخ: هرگاه بین وراث فرد صغیر و محجوری وجود داشته باشد، سهم او به ولی یا قیم و یا وصی او سپرده می‌شود.

پرسش: تنظیم وکالت‌نامه برای فروش ملک مشاع میان وراث به چه صورتی است؟
پاسخ: برای اینکه کار فروش راحت‌تر صورت گیرد، همه وراث می‌توانند به یک نفر وکالت فروش بدهند. بهتر است این وکالت‌نامه در دفترخانه رسمی و معتبر انجام شود.

پرسش: آیا وراث می‌توانند سهم ارث خود را به دیگری واگذار کنند؟
پاسخ: در صورتی‌که سهم وراث در گواهی انحصار وراثت مشخص شده باشد، آنان می‌توانند با وکالت‌نامه سهم خود را به غیر انتقال دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.