حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
شناسه : 20025

پرسش: آیا مزایده ملک موروثی امکان‌پذیر است؟پاسخ: بله، در صورتی که یکی از وراث بخواهد ملک موروثی مزایده شده را از بقیه وراث بخرد، این کار فقط با داشتن مجوز دادگاه امکان‌پذیر است. برنده مزایده فردی است که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده و در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد. پرسش: آیا می‌توان مبلغ […]

پ
پ

پرسش: آیا مزایده ملک موروثی امکان‌پذیر است؟
پاسخ: بله، در صورتی که یکی از وراث بخواهد ملک موروثی مزایده شده را از بقیه وراث بخرد، این کار فقط با داشتن مجوز دادگاه امکان‌پذیر است. برنده مزایده فردی است که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده و در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد.

پرسش: آیا می‌توان مبلغ معامله ملک موروثی را فقط به یکی از ورّاث تحویل داد؟
پاسخ: خیر، هنگام پرداخت مال به عنوان مبلغ فروش ملک، باید هریک از وراث دریافت سهم خود را کتبا تایید کنند. در ضمن حتما بررسی کنید که این ملک در وصیت‌نامه شخص متوفی به فرد دیگری بخشیده نشده باشد.

پرسش: ملک ورثه‌ای بخریم یا نه؟
پاسخ: بله، خرید و فروش این املاک از نظر قانونی مشکلی ندارد، اما این نوع معامله نکات مهمی دارد که اگر به آن توجه نشود، ممکن است ضرر و زیان زیادی برای خریدار به همراه داشته باشد. لهذا رعایت مطالب گفته شده در پاسخ به سوالات فوق الزامی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.