حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۴
شناسه : 20021

پرسش: ملک موروثی چیست؟پاسخ: املاک موروثی به املاکی گفته می‌شود که صاحب آن فوت نموده و مطابق با قوانین و مقررات، به وراث شخص فوت شده رسیده است. در صورتی‌که بیش از یک ورثه وجود داشته باشد، ورّاث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، مالکیت مشاع دارند. پرسش: هنگام خرید ملک […]

پ
پ

پرسش: ملک موروثی چیست؟
پاسخ: املاک موروثی به املاکی گفته می‌شود که صاحب آن فوت نموده و مطابق با قوانین و مقررات، به وراث شخص فوت شده رسیده است. در صورتی‌که بیش از یک ورثه وجود داشته باشد، ورّاث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، مالکیت مشاع دارند.

پرسش: هنگام خرید ملک ورثه‌ای به چه نکاتی باید دقت شود؟
پاسخ: بجهت پیشگیری از مشکلات بعدی، لازم است در مبایعه‌نامه شماره و مشخصات و مرجع صدور تمامی مدارک و مستندات اعم از شماره سریال سند مالکیت ملک مورد معامله، گواهی حصر وراثت، مفاصا حساب مالیات بر ارث، قیم‌نامه، وکالت‌نامه، وصیت‌نامه، پایانکار شهرداری، مجوز صادره از واحد سرپرستی دادسرا مبنی بر تجویز فروش ملک صغیر و غیره درج شوند.

پرسش: آیا وصیت نامه در سهم الارث وراث، نقشی دارد؟
پاسخ: بر اساس قانون هر شخصی می‌تواند بخشی از اموال خود را پس از فوتش به فرد دیگری واگذار کند لهذا خریدار باید قبل از معامله بررسی کند که آیا متوفی وصیت‌ نامه‌ای در مورد ملک مورد نظر دارد یا خیر.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.