حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
شناسه : 20017

س – تکلیف دیه عابری که در نزدیکی پل عابر دچار حادثه شود و فوت کند چیست؟ج – گرچه مطابق ماده 4 قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن: ورود و عبور عابرین پیاده و انواع وسایل نقلیه غیر مجاز و عبور دادن دام در بزرگراه ‌ها و همچنین توقف وسایل نقلیه در خطوط عبور ممنوع […]

پ
پ

س – تکلیف دیه عابری که در نزدیکی پل عابر دچار حادثه شود و فوت کند چیست؟
ج – گرچه مطابق ماده 4 قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن: ورود و عبور عابرین پیاده و انواع وسایل نقلیه غیر مجاز و عبور دادن دام در بزرگراه ‌ها و همچنین توقف وسایل نقلیه در خطوط عبور ممنوع است، هرگاه به دلایل مذکور حادثه‌ای رخ دهد که منجر به ضرب یا جرح یا قتل یا خسارت مالی شود راننده مجاز که وسیله نقلیه او مجاز به حرکت در بزرگراه باشد نسبت به موارد فوق مسئولیتی نخواهد داشت.

لکن راننده در هر حال مکلف است در صورت بروز حادثه وسیله نقلیه خود را در شانه سمت راست متوقف نموده و مصدوم را با وسیله نقلیه خود یا وسیله دیگر بلافاصله به اولین درمانگاه یا بیمارستان برساند و مراتب را به مأمورین انتظامی اطلاع‌دهد. عدم مسئولیت راننده مذکور مانع استفاده شخص ثالث از مقررات بیمه نخواهد بود.
تبصره – وزارت راه مکلف است محل‌های توقف ضروری مجاز وسایل نقلیه را در طول بزرگراه ‌ها ایجاد کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.