حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
شناسه : 19860

بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی به صورت سرزده از بخش‌های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با حضور در واحد پذیرش، با زندانیان جدید الورود به صورت چهره به چهره گفتگو و در جریان مسائل و مشکلات و نوع محکومیت، اتهام، […]

پ
پ

بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی به صورت سرزده از بخش‌های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با حضور در واحد پذیرش، با زندانیان جدید الورود به صورت چهره به چهره گفتگو و در جریان مسائل و مشکلات و نوع محکومیت، اتهام، نوع و میزان قرار تامین کیفری آن‌ها قرار گرفته و دستورات مقتضی را برای حل وفصل مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطروحه، صادر کرد.

در ادامه این بازدید، علیلو با حضور در اورژانس و بخش بستری بهداری شهید لاجوردی زندان با استماع مطالب و درخواست‌های مددجویان بیمار، اقدامات درمانی و نحوه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی بیماران را جویا شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز، هدف از بازدید‌ها را اطلاع بی‌واسطه وضعیت نگهداری زندانیان، اطمینان از تامین حقوق شهروندی، ارائه هر چه بهتر خدمات رفاهی و اقامتی برای آن‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: افرادی که به هر دلیلی محکوم به حبس شده و راهی زندان می‌شوند در کنار تحمل مجازات و کیفر ارتکابی به عنوان شهروندان جامعه حق دارند از خدمات بهداشتی رفاهی، اصلاحی و تربیتی در داخل زندان‌ها برخوردار شوند.

وی افزود: علاوه بر بازدید‌های مدون برنامه‌ای، طی بازدید‌های غیرمترقبه وضعیت بخش‌های مختلف زندان تحت رصد و نظارت قرارمی گیرد تا اطمینان حاصل شود زندانیان غیر از تحمل مجازات تعیین شده مشکل دیگری را نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: زندانیان در مدت زمان تحمل حبس تحت پوشش برنامه‌های اصلاحی و تربیتی قرارگرفته و به مسیر بازگشت عزتمندانه به جامعه هدایت شوند.

وی با اشاره به وضعیت زندانیان بیمار موضوع استفاده این قبیل مددجویان از تسهیلات مصرح قانونی را یادآورشده و ادامه داد: زندانیان داری بیماری صعب العلاج و یا بیمارانی که امکان درمان آن‌ها در مجموعه بهداری زندان میسر نیست با نظر پزشک زندان و تصویب شورای طبقه بندی از مرخصی درمانی، تعلیق مجازات و سایر نهاد‌های ارفاقی و تسهیلات قانونی برخوردار می‌شوند.

علیلو اضافه کرد: وضعیت بهداشتی و مراقبت‌های کرونایی و تامین حقوق شهروندی در زندان مرکزی تبریز برای زندانیان ساکن و جدیدالورود مطلوب است.

وی بیان کرد: با تلاش و همت مسئولان زندان و همکاران حوزه نظارت بر زندان براساس برنامه کلینیک سلامت و بیماریابی، زندانیان مورد معاینه و سطح سنجی سلامت قرارگرفته و با تشکیل پرونده بهداشتی وضعیت روحی و جسمی مددجویان تحت مراقبت بهداشتی وپزشکی قرار می‌گیرد که این امر موجب مدیریت خوب بحران کرونا در زندان تبریز شده و به فضل الهی آسیب و مشکل جدی، در ایام کرونایی تاکنون در زندان تبریز رخ نداده است.

در ادامه حمید عباس زاده مدیر زندان مرکزی تبریز ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های زندانبانی اظهار داشت: علاوه از فعالیت‌های بهداشتی و رفاهی برنامه‌های متنوعی باهدف توانمندسازی، اشتغال وحرفه آموزی، تنبه و بیداری مجرمین و ایجاد انگیزه و اراده قوی برای توبه و انابه با لحاظ نوع جرم و سن زندانیان، اجرا می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.