حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
شناسه : 17085

کامبیز نوروزی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: اصل 85 قانون اساسی اعلام می‌کند که در موارد ضروری مجلس مجاز به ارجاع یک قانون به کمیسیون است که این ضرورت اصلا در مورد طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» وجود ندارد. کامبیز نوروزی در ارتباط با موافقت مجلس با بررسی طرح […]

پ
پ

کامبیز نوروزی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: اصل 85 قانون اساسی اعلام می‌کند که در موارد ضروری مجلس مجاز به ارجاع یک قانون به کمیسیون است که این ضرورت اصلا در مورد طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» وجود ندارد.

کامبیز نوروزی در ارتباط با موافقت مجلس با بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی» در کمیسیون، بیان کرد: اصل 85 قانون اساسی اعلام می‌کند که در موارد ضروری مجلس مجاز به ارجاع یک قانون به کمیسیون تخصصی است.

وی ادامه داد: این ضرورت اصلا در مورد این طرح وجود ندارد و من نمی‌دانم نمایندگان مجلس با چه توجیهی قانون اساسی را انقدر آشکار نقض می‌کنند. ما وقتی از ضرورت صحبت می‌کنیم، یعنی بایستی ویژگی‌هایی وجود داشته باشد که این ویژگی‌ها اجازه ندهد طرحی در صحن علنی مجلس بررسی شود، مثلا قوانین طولانی مثل قانون آیین دادرسی کیفری را معمولا به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌دهند یا ضرورت‌هایی ناشی از امنیت ملی وجود داشته باشد اما این طرح، طرحی است که اصلا چنین ضرورت‌هایی در آن وجود ندارد و نمایندگان بایستی اعلام کنند این ضرورت چیست که آن‌ها انقدر اصرار دارند به اصل 85 استناد کنند.

نوروزی اضافه کرد: مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که مذاکرات صحن علنی از رادیو پخش می‌شود و همه می‌شنوند اما مذاکرات کمیسیون‌های تخصصی این طور نیست و در واقع مجلس به شکل عجیبی با پنهان‌کاری می‌خواهد این طرح را تصویب کند که این هم باز نقض حقوق ملت است و در واقع برای این طرح سر قانون اساسی را بریدند، علاوه بر این بخشی از مذاکرات را نیز غیر علنی اعلام کردند که این هم نقض قانون اساسی است زیرا طبق اصل 69 مذاکرات مجلس باید علنی باشد.

این حقوقدان افزود: بسیار جای تاسف است که شورای نگهبان در دو مورد نقض قانون اساسی که تا به این جا اتفاق افتاده است، مذاکرات غیرعلنی و ارجاع به اصل 85 قانون اساسی هیچ اظهار نظری نکرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.