حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
شناسه : 14052

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه شیوع و همه گیری بیماری کرونا منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و همچنین تغییرات در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشور‌های جهان شده، اظهارکرد: این موضوع در کوتاه مدت برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشور‌های منطقه را در زمینه امنیت غذایی بدنبال داشته […]

پ
پ

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه شیوع و همه گیری بیماری کرونا منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و همچنین تغییرات در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشور‌های جهان شده، اظهارکرد: این موضوع در کوتاه مدت برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشور‌های منطقه را در زمینه امنیت غذایی بدنبال داشته است.

وی تصریح کرد: در این راستا، از هم اکنون کشور‌های واردکننده برای افزایش سطح ذخایر مواد غذایی خود در حال تلاش هستند و کشور‌های بزرگ صادرکننده نیز برای محدودسازی صادرات خود اقدام می‌کنند که این مسئله افزایش کم سابقه قیمت محصولات غذایی اصلی مانند گندم و برنج را در برخی از کشور‌ها به همراه داشته که با توجه به وضعیت کنونی قیمت ارز منجر به ارزش چند برابری قیمت گندم در کشور‌های همسایه شده است.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس طبق گزارش‌های واصله، علیرغم اهمیت گندم در نظام اقتصادی کشور و به ویژه در شرایط فعلی برخی از افراد تحت عنوان «سلف خری» در تلاش هستند تا با استفاده از شرایط کنونی نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک از جمله گندم به کشور‌های دیگر و کسب و سود هرچه بیشتر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام در شرایط فعلی موجب اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نا متعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه طبق گزارش‌های واصله برخی افراد سودجود از هم اکنون اماکنی را جهت انبار گندم در نظر گرفته اند، گفت: این افراد ضمن ارتباط مستقیم با کشاورزان و گهگاه تبلیغات در فضای مجازی عنوان می‌کنند که گندم را به صورت نقدی و با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی خریداری می‌کنند.

دادستان کرمانشاه در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه برخورد با قاچاق اشاره کرد و گفت: همچنین رئیس قوه قضاییه نیز همواره تاکید دارد که دادستان‌های مناطق مرزی و بنادر با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید با یک هماهنگی جدی، پیگیری مجدانه و اقدام بدون تسامح به گونه‌ای فعال‌تر در مبارزه با قاچاق عمل کنند تا مردم تفاوت این مبارزه و نتایج آن را به خوبی احساس کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در ادامه اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در سطح استان کرمانشاه مقرر است به منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی در جهت صیانت از حقوق عمومی و تامین آرامش ذهنی و روانی شهروندان در امر مبارزه با قاچاق گندم اقداماتی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرارگیرد.

کرمی اعلام کرد: بنابراین به همه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های تابعه به ویژه شهرستان‌های مرزی تاکید می‌کنیم، ضمن طرح موضوع در شورای تامین شهرستان و همچنین نظارت جدی بر دستگاه‌های متولی در راستای صیانت از حقوق عمومی تمهیدات لازم را به منظور مقابله با انبار و قاچاق گندم و یا آراد در حوزه قضایی مربوطه در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد: همچنین فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه با همکاری اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه ضمن تقویت اشراف اطلاعاتی بر منطقه و حوزه استحفاظی به طور جد برای مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی به ویژه گندم اقدام و به تشدید مبارزه با قاچاق در مرز‌های کشور بپردازند و همچنین در این راستا لازم است مراقبت‌های بیشتری از مبادی ورودی و خروجی استان کرمانشاه صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه افزود: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل اطلاعات با همکاری تعزیرات حکومتی، مکان دپویی که خارج از سیستم دولتی خریداری شده اند را شناسایی و بر آن‌ها نظارت کامل داشته باشند.

وی یادآورشد: استانداری با نظارت بر شرکت غله و خدمات بازرگانی تمهیداتی در نظر بگیرد که گندم در سریع‌ترین زمان ممکن از مردم خریداری شده و پرداخت وجه نیز نیز در اسرع وقت صورت گیرد.

کرمی گفت: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید غلات مانند گندم، جو، برنج و … به صورت عمده مبادرت می‌کنند اقدام و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار نمودن گندم، تمامی محصولات دپو شده توقیف و به سیلو‌های دولتی انتقال داده می‌شود.

دادستان کرمانشاه در پایان با تاکید براینکه یکی از روش‌های بسیار محتمل قاچاق گندم تحویل به کارخانجات آرد است تا پس از تبدیل آن به آرد از کشور خارج شود، گفت: استانداری باید با استفاده از سامانه خرید و فروش آرد به صنوف، خبازی‌ها و آزادپز‌ها تمهیداتی در نظر گیرد که فروش گندم به کارخانه تنها متناسب با آردی که آن‌ها به نانوایی‌ها تحویل می‌دهند انجام گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.