حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
شناسه : 10778

صغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در نشست اجتماعی که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه جیرفت برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم خواهد داشت. رئیس دادگستری […]

پ
پ

صغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در نشست اجتماعی که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه جیرفت برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان با حضور قضات در صورت تداوم اثرگذاری خواهد داشت؛ در این راستا اساتید و قضات متخصص در صورت درخواست دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسات آموزشی، نقد و بررسی به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به توانمندی دانشجویان همچنین نقش اساتید و مدیران دانشگاه‌ها در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: تشکیل کارگروهی از مسئولان دانشگاه با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار‌ها ارتباطی دو سویه با دستگاه قضا است که نقش مؤثری درافزایش آگاهی دانشجویان از قوانین حقوقی و کیفری خواهد داشت.

ستایی مختاری ادامه داد: این کارگروه در راستای قانون پیشگیری از وقوع جرم و زیر مجموعه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تحقیقات، پایان نامه‌ها اولویت دار و ایده پردازی همچنین نشریات دانشجویی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه سجام نیز طرحی از قوه قضاییه است که کارمندان، اساتید و دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام و مشارکت در آن نقش داشته باشند.

رئیس دانشگاه جیرفت نیز نشست مسئولان دانشگاه جیرفت با رئیس دادگستری شهرستان را اتفاق مبارکی خواند که نتیجه آن کاهش یا رفع دغدغه‌ها خواهد شد.

مختاری، بستر دانشگاه جیرفت را دارای ظرفیت لازم برای همکاری با شورای اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دانست و بیان کرد: این دانشگاه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مشاوره و اجرای بخشنامه‌های فرهنگی سعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای دانشگاهی را دارد.

در پایان این نشست، معاونان دانشگاه جیرفت نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و مقرر شد که در قالب طرح پژوهشی آسیب‌های اجتماعی شهرستان جیرفت مورد بررسی میدانی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.