حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
شناسه : 10092

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته وکیل مدافع با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس کانون وکلا در استان کرمان خدمات خوبی انجام شده و قدم‌های بزرگی برداشته شده است، گفت: وجود نهاد وکالت موثر و کارآمد در استان کرمان می‌تواند […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته وکیل مدافع با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس کانون وکلا در استان کرمان خدمات خوبی انجام شده و قدم‌های بزرگی برداشته شده است، گفت: وجود نهاد وکالت موثر و کارآمد در استان کرمان می‌تواند جایگاه قضایی استان کرمان را ارتقاء بخشیده و به توسعه و تعمیق عدالت کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: همراهی و حرکت یکپارچه کانون‌ها و نهاد‌های وابسته به دستگاه قضایی با حفظ استقلال خاص آن‌ها می‌تواند نوید بخش تحقق و ارتقاء عدالت برای جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی محور عدالت است، افزود: اگر نهاد‌های وابسته به عدالت حول محور دستگاه قضایی تعامل مثبت و سازنده‌ای با حفظ استقلال خود که اقتضای عدالت است را داشته باشند، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

موحد اظهار کرد: یکی از آمال مدیران دستگاه قضایی در سنوات مختلف این بوده که هیات مدیره نهاد‌های مرتبط با دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته به دستگاه قضایی؛ کارآمد، قوی و اثرگذار باشند و همواره تلاش شده که از حرکت‌های این حوزه حمایت شود.  

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پشتیبانی‌های دستگاه قضایی از جامعه وکالت، کارشناسان رسمی دادگستری و… به شکلی است تا آن‌ها را در مسیر تحقق عدالت همراهی کند، گفت: هدف مشترک دستگاه قضایی و نهاد‌های مرتبط، تعمیق و توسعه عدالت است و باید تلاش و مجاهدت شود تا در هر سال و دوره نسبت به دوره قبل به سمت جلو حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران اخیر مدیریت قضایی کشور بستر‌های خوبی برای تحول ایجاد شده و سند تحول قضایی ظرفیت عظیمی برای نظام است و باید از این فرصت مغتنم برای توسعه و تعمیق عدالت استفاده کرد.

موحد با تاکید بر اینکه در سند تحول قضایی تمامی اجزای وابسته به حوزه عدالت دیده شده اند، گفت: رویکرد اصلی سند تحول قضایی به سمت مشارکت با تمامی نهاد‌های مدنی و تمام دست اندرکاران عدالت است تا در مسیر تحقق بخشیدن به عدالت حرکت شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: با هم افزایی تمامی امکانات کشور در راستای سند تحول قضایی شاهد اتفاقات مثبت و مبارکی در حوزه عدالت قضایی خواهیم بود.

وی از سند تحول قضایی به عنوان یک سند جامع یاد کرد و ادامه داد: سند تحول قضایی جز با همگرایی تمامی لایه‌های مرتبط با قوه قضاییه محقق نمی‌شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا اهداف متعالی و مقدس سند تحول قضایی محقق شود.

موحد با اشاره به تاکید سند تحول قضایی بر موضوع اتقان آراء تصریح کرد: آراء قضایی باید مستدل و مستند باشند و از این رو ضمن تاکیدات سند تحول قضایی، دستورالعمل اتقان آراء نیز صادر شده و لازم است که تمامی اجزای مربوطه در تحقق این هدف، به صورت همسو عمل کنند.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز از وکیل به عنوان یاریگر در اجرای عدالت یاد کرد و گفت: کانون وکلای دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر رعایت دقیق قوانین موجود، در راستای اجرای سند تحول قضایی نیز با جدیت گام بر می‌دارد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.