حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
شناسه : 9119

به نقل ازخبرگزاری میزان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای قضایی استان گلستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را استقرار عدالت دانست و گفت: مردم در انقلاب اسلامی به دنبال استقرار عدالت در بخش‌های مختلف و حوزه‌های گوناگون بودند که مصداق بارز آن در […]

پ
پ

به نقل ازخبرگزاری میزان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای قضایی استان گلستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را استقرار عدالت دانست و گفت: مردم در انقلاب اسلامی به دنبال استقرار عدالت در بخش‌های مختلف و حوزه‌های گوناگون بودند که مصداق بارز آن در قوه‌قضاییه است. به همین جهت این دستگاه، عدلیه نیز خوانده می‌شود. امروز هم در دوره تحولی قوه‌قضاییه، مردم انتظار بسیار متفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف دارند. اقبال مردم از اقدامات قوه‌قضاییه به‌ویژه در حوزه مبارزه با فساد مؤید این موضوع است.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه افزود: رویکرد قوه‌قضاییه مبارزه جدی با همه سطوح فساد است و طبق بیانات رییس قوه‌قضاییه در این مسیر باکی از هیچ حاشیه‌ای نداریم و این مأموریت جدی بخش‌های مختلف قوه‌قضاییه تا زمانی که فسادی وجود داشته باشد است. چراکه فساد، نقطه مقابل عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از برخورد با فساد، متوجه بستر‌های فسادزا است، تصریح کرد: بخش زیادی از اصلاح زمینه‌هایی که منجر به فساد می‌شود متوجه قوه‌مجریه و بخشی متوجه مجلس شورای اسلامی است که لازم است قوانینی که بسترساز فساد است اصلاح شود یا در حوزه‌هایی که خلأ قانونی داریم، قوانینی وضع شود که از فساد جلوگیری شود.

وی گفت: بخشی از برخورد با فساد در حوزه «پیشگیری» و همچنین در حوزه «برخورد» با قوه‌قضاییه است. اما امروز مردم انتظار دارند که در بخشی از کار‌هایی که اساساً بر عهده قوه مجریه است، از باب حقوق عامه و پیشگیری، قوه‌قضاییه وارد شود.  

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه تصریح کرد: امروز ما شاهد حمایت جدی قوه‌قضاییه از تولید و سرمایه‌گذاری هستیم. چراکه حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های ما است. به گونه‌ای که رییس قوه‌قضاییه و مسئولان عالی قوه در سفر‌های استانی به‌صورت مستمر از واحد‌های تولیدی بازدید کرده و در جلسات کارآفرینان و تولیدکنندگان حضور یافته و رفع مشکلات حوزه تولید را در دستور کار قرار می‌دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از الزامات موفقیت قوه‌قضاییه در هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی توان‌هایی است که در قوه‌قضاییه وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید حتماً در دستگاه قضایی به آن توجه ویژه شود، بحث حفظ کرامت انسانی در برخورد با مردم است که مورد تأکید رییس قوه‌قضاییه است. علی‌رغم اینکه کار در دستگاه قضایی زیاد است، اما شنیدن حرف مردم ولو ناحق مورد تأکید است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.