حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
شناسه : 44837

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز افزایش حداکثر ۱۹ درصدی نرخ عوارض ساختمانی را برای سال آینده تصویب کردند

پ
پ

افزایش نرخ عوارض ساختمانی در تهران: تصویب شورای شهر برای سال آینده

به گزارش حقوق 24:اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز افزایش حداکثر ۱۹ درصدی نرخ عوارض ساختمانی را برای سال آینده تصویب کردند. در این جلسه، لایحه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری، و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی بررسی و تصویب شد.

تغییرات در فرآیند صدور پروانه ساختمانی: ساده‌تر و شفاف‌تر

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، اعلام کرد که رویکرد جدید به گونه‌ای است که فرآیند صدور پروانه ساختمانی ساده‌تر و شفاف‌تر شود. تغییرات اعمال شده شامل ساده‌تر شدن جداول، تفسیر پذیری بیشتر، و معیارهای جدیدی برای ارزیابی تراکم‌ها و صدور پروانه‌هاست. همچنین، تخفیف‌های ویژه برای بافت فرسوده نیز مطرح شده و در مورد پارکینگ‌ها تصمیم‌گیری در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تأکید بر تعادل و عدالت در افزایش نرخ عوارض: انتقاد از افزایش غیرعادلانه

حمید صارمی، معاون شهرسازی شورای شهر تهران، در دفاع از لایحه پیشنهادی شهرداری، تأکید کرد که سیاست شهرداری به افزایش حداقلی عوارض متناسب با نرخ تورم مسکن می‌پردازد. او از افزایش ۱۹ درصدی نرخ عوارض به عنوان حداکثر درصد افزایش خبر داد و بیشتر از این مقدار را غیرقابل قبول دانست. تأکید شده است که نرخ عوارض ساختمانی در تهران به مقداری پایین‌تر از بسیاری از کلانشهرهای دیگر ایران است.

توجه به مسائل نوآورانه برای بهبود مدیریت شهری: اهمیت موازنه در افزایش عوارض

صارمی همچنین اهمیت مسائل نوآورانه و کمک به مدیریت شهری را برجسته کرد و از افزایش نرخ عوارض بر مبنای افزایش حقوق‌ها خودداری کرد. او تأکید داشت که تورم مسکن ۸۰ درصد بوده و نرخ پیشنهادی براساس حداقل افزایش حقوق‌ها تنظیم شده است. این اظهارات همراه با تأکید بر نیاز به توازن و عدالت در افزایش نرخ عوارض به اتمام رسید.

تصویب لایحه با پایبندی به افزایش ۱۹ درصدی: تأکید بر اهمیت سیستم منصفانه

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، نهایتاً اعلام کرد که پیشنهاد افزایش ۱۹ درصدی نرخ عوارض ساختمانی تصویب شده است. او بیان کرد که این حداکثر نرخ است و سیستم منصفانه‌ای باید تنظیم شود تا در هر نقطه از تهران، افزایش نرخ عوارض ۱۹ درصد نباشد. همچنین، در جلسات بعدی به جزئیات لایحه پرداخته خواهد شد و افزود: “تأثیرات روانی را باید جلوی گرفته و اطمینان حاصل شود که تأثیرات مثبت و حداقلی بر زندگی مردم باشد.”

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.