حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
شناسه : 44840

رییس سازمان سینمایی اعلام کرد که نخستین جشنواره بین المللی خزر، در نیمه دوم سال آینده در شمال کشور برگزار خواهد شد

پ
پ

تدوین جشنواره فیلم خزر: نخستین گام‌ها

به گزارش حقوق 24:رییس سازمان سینمایی اعلام کرد که نخستین جشنواره بین المللی خزر، در نیمه دوم سال آینده در شمال کشور برگزار خواهد شد. شورای سیاست‌گذاری این جشنواره با حضور مدیران سینمایی روسیه و ترکمنستان تشکیل شده و جزییات برگزاری این رویداد جهانی در یک نشست خبری مطرح شد.

همکاری‌های جدید در صنعت سینما

در نشست خبری، یزدان عشیری -مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی- به سفرهای انجام شده برای راه‌اندازی جشنواره اشاره کرد و ظرفیت‌های کشورهای منطقه خزر را برای همکاری در زمینه سینما مورد بررسی قرار داد. محمد خزاعی نیز به نقش ایران در ایجاد این جشنواره و تصویب مقررات مربوطه پرداخت.

تشکیل اتحادیه کشورهای اوراسیا و آینده همکاری‌ها

در جلسه شورای سیاست‌گذاری، تصویب آیین‌نامه اتحادیه کشورهای اوراسیا به عنوان یک گام مهم در تدوین جشنواره خزر اعلام شد. همچنین مطرح شد که این جشنواره در مدل اسکار برگزار خواهد شد و پس از ایجاد اتحادیه، جزئیات بیشتری در مورد آینده همکاری‌ها بحث و تصویب خواهند شد.

اهمیت تبادل فیلم‌ها و همکاری در زمینه موزه‌ سینما

در جلسه، همکاری‌های مشترک در زمینه موزه‌ سینما و فیلمخانه نیز مورد تأکید قرار گرفت. از وجود آرشیو غنی از فیلم‌های ایرانی در روسیه خبر داده شد و تصمیم گرفته شد که برای تبادل فیلم‌ها بحث و تبادل نظر شود. همچنین در این نشست، موضوع تولید مشترک فیلم‌ها در زمینه‌های مختلف مطرح و به اهمیت آن پرداخته شد.

اهمیت جشنواره فیلم خزر در روابط بین‌المللی

نمایندگان سینمای روسیه و ترکمنستان نیز به اهمیت جشنواره فیلم خزر در تقویت روابط بین‌المللی و تبادل فرهنگی اشاره کردند. همچنین، از توجه به فیلم‌های ایرانی در روسیه و همکاری در زمینه تولید مشترک و حل مشکلات گفته شد. نماینده روسیه اظهار کرد که جشنواره فیلم خزر باعث احیای سینمای ملی روسیه شده و توجه به سینمای کشورهای اطراف افزایش یافته است.

آینده همکاری‌ها و جهت‌گیری جشنواره

در پایان نشست، محمد خزاعی به آینده جشنواره اشاره کرد و بیان کرد که هدف اصلی آن همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه است. او به اهمیت اقتصادی همکاری‌های در حوزه سینما اشاره کرد و اظهار کرد که جشنواره خزر با همکاری‌های جدید و توجه به نیازهای بازارهای جهانی، توانسته است بازارهای جهانی را فتح کند.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.