حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۵
شناسه : 44819

رای قضایی استان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی به بررسی پیشرفت‌ها و توسعه‌های دادگستری استان ایلام پرداخته شد

پ
پ

پیشرفت‌ها و توسعه در دادگستری استان ایلام

به گزارش حقوق 24:در جلسه شورای قضایی استان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور، به بررسی پیشرفت‌ها و توسعه‌های دادگستری استان ایلام پرداخته شد.

در این جلسه، تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین افتتاح ساختمان جدید دادگستری ایلام ارائه شد. امیدواری بیان شد که این افتتاح منجر به بهبود رفاه عمومی برای همکاران قضایی و اداری و ارائه خدمات بهتر به مردم شهید پرور استان ایلام گردد.

پیشرفت در شورا‌های حل اختلاف

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صادقی به تلاش‌ها و پیشرفت‌های مجموعه دادگستری، سازمان‌های تابعه، شورا‌های حل اختلاف و هیئت‌های صلح استان ایلام ابراز احترام نمود و به ارتقاء معیارهای مادی و معنوی همکاران قضایی و اداری پرداخت.

رئیس مرکز حل اختلاف نیز در این جلسه، به تلاش‌های همکاران در کل کشور و پیشرفت‌های شورا‌های حل اختلاف اشاره کرد و تاکید کرد که با کاهش تعداد نیروی انسانی، میزان پرونده‌های مورد رسیدگی در این شورا‌ها افزایش یافته است.

ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در این جلسه، از کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش درصد حصول صلح و سازش خبر داد.

همچنین، راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و اهمیت نهاد‌های میانجی‌گری و داوری در سطح استان را برجسته کرد. از سوی دیگر، رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه به تمرکز بر کارآمدی و کیفیت در ارائه خدمات قضایی تأکید کرد و نقش دادگاه‌های صلح در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تأکید قرار داد.

تلاش برای تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به مردم

در پایان جلسه، رئیس کل دادگستری استان ایلام به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات جهادی به مردم استان پرداخت و تأکید کرد که دادگستری استان ایلام با راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین قضایی و انجام دادرسی الکترونیک، در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم مشغول است.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.