حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
شناسه : 44792

“سنجرخان” نام سریالی است که با کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حسین جلالی، به انتظار مخاطبان می‌رود

پ
پ

پیشاپیش از دیدار با داستان سریال “سنجرخان”

به گزارش حقوق 24:در سال ۹۹، اولین استارت تولید سریال تاریخی “سنجرخان” زده شد. این اثر به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری بعد از مدت‌ها، به آنتن تلویزیون رسید. این سریال با مسیر پر پیچ و خم خود، نقابی از داستان جذاب خود را بر می‌دارد.

رازهای تولید “سنجرخان” و زمان پخش مشخص

“سنجرخان” نام سریالی است که با کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حسین جلالی، به انتظار مخاطبان می‌رود. پس از مراحل طولانی تولید و کش و قوس‌های فراوان، زمان دقیق پخش این مجموعه تلویزیونی حالا مشخص شده است.

استعفا زنده‌یاد ضیاءالدین دری و انتقال نواحی ایفای نقش

داستان “سنجرخان” ابتدا توسط زنده‌یاد ضیاءالدین دری نوشته شد، اما پس از درگذشت این نویسنده و کارگردان، تهیه‌کننده سریال وظیفه کارگردانی را به محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سعید جلالی واگذار کرد. این جابجایی در تولید به یک فصل جدید و موفق این سریال منجر شد.

قهرمانی کُرد در “سنجرخان” و مشکلات مالی تولید

فرشید گویلی، بازیگر محلی کُردزبان، شخصیت اصلی “سنجرخان” را بازی می‌کند. بازیگرانی چون محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، علی اوسیوند و پیام دهکردی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. متاسفانه، مشکلات تامین هزینه در تولید این سریال چندین بار به وقفه منجر شده است.

داستان واقعی “سنجرخان” و دغدغه‌های تهیه‌کننده

داستان “سنجرخان” در معاونت امور استان‌ها تولید شده و به دلیل مشکلات مالی چند بار وقفه کرده است. حسین جلالی، تهیه‌کننده این سریال، در گفت‌وگوها تاکید داشته است که این سریال بر اساس داستان واقعی از ۱۰۰ سال پیش است و در زمان احمد شاه قاجار اتفاق می‌افتد. او امیدوار است که “سنجرخان” نه تنها داستان یک قهرمان کرد، بلکه فرهنگ قوم کُرد را به جهانیان معرفی کند و در شناساندن قهرمانان کُرد به ایرانیان و جهانیان کمک کند.

طولانی شدن پروسه‌ی تولید و انتظار مخاطبان

محمدحسین لطیفی، کارگردان “سنجرخان”، دلایل طولانی شدن پروسه‌ی تولید این سریال را مشکلات مالی عنوان کرده است. طرح اولیه این سریال در سال ۱۳۹۲ شکل گرفت و پس از کش و قوس‌های فراوان، طی یک دهه طول کشید تا به پایان برسد. اما اکنون، “سنجرخان” با داستانی اشواق و دلاوری‌های یک قهرمان کُرد، آماده به پخش است.

پخش و تاثیرات مرتقبات “سنجرخان”

با گذشت سال‌ها، “سنجرخان” با داستان دلاوران کرد آماده به پخش شده است. این سریال از ۲۴ بهمن ماه، هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. مدیرکل صداوسی

مای کردستان نیز امیدوار است که این اثر زمینه‌ساز کارهای بزرگ‌تری برای معرفی فرهنگ قوم کرد و معرفی قهرمانان کُرد به جهانیان باشد.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.