حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
شناسه : 44785

ضرورت اصلی برگزاری همایش ملی اندیشه‌های قضایی پرداخت و بر اهمیت پیوند وثیق میان «ولایت» و «قضاوت» در آموزه‌های دینی ما تأکید کرد.

پ
پ

ارتباط وثیق میان ولایت و قضاوت در اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب

به گزارش حقوق 24:در سخنانی که حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی»، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، در همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد، به ضرورت اصلی برگزاری همایش ملی اندیشه‌های قضایی پرداخت و بر اهمیت پیوند وثیق میان «ولایت» و «قضاوت» در آموزه‌های دینی ما تأکید کرد.

ترویج اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب و اقدامات پژوهشگاه قوه قضاییه

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی، با اشاره به تشکیل تیم پژوهشی در پژوهشگاه قوه قضاییه، تاکید کرد که این گروه با جمع‌آوری بیانات و توصیه‌های قضایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، به تألیف کتاب «اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی» پرداخت و منشور حکمرانی قضایی را تدوین کرد. او همچنین به برگزاری جلسات تخصصی و جمع‌آوری چکیده مقالات مورد استناد به این اندیشه‌ها اشاره نمود.

شرکت گسترده نخبگان و مشارکت جامعه حوزوی و دانشگاهی در همایش ملی اندیشه‌های قضایی

با دریافت ۲۴۶ چکیده مقاله و ۱۵۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی به مشارکت فعال اعضای هیئت علمی، اساتید و صاحب‌نظران اشاره کرد. او بر برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، اجلاسیه‌های استانی و مشارکت ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی در همایش اشاره کرد که در کل، بیش از ۵ هزار نفر در موضوع اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت داشته‌اند.

اهداف و برنامه‌های همایش ملی اندیشه‌های قضایی

در این بخش، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی به اهداف برگزاری همایش ملی اندیشه‌های قضایی اشاره کرد. این اهداف شامل گفتمان‌سازی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب، نظام‌سازی قضایی بر اساس این اندیشه‌ها، بازطراحی تحول دستگاه قضایی بر اساس ابعاد اجتهادی، حکمی و تمدنی رهبر، و بسترسازی برای طراحی قوه قضاییه صددرصد اسلامی، عادلانه و علمی می‌باشند.

برنامه‌های جلسات علمی در جریان همایش ملی اندیشه‌های قضایی

در طی همایش ملی اندیشه‌های قضایی، سه نشست علمی با عناوین مختلف برگزار خواهد شد. این نشست‌ها به ترتیب در حوزه‌های “نظام‌سازی قضایی مبتنی بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی”، “اندیشه‌ورزی و نحوه رسیدن به اندیشه نظریه‌ساز” و “بایسته‌های تحقق اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی” برگزار خواهند شد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.