حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
شناسه : 44767

در همایش ملی روایت پیشرفت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) پرداخت

پ
پ

تحول نگری معنوی در همایش ملی روایت پیشرفت

به گزارش حقوق 24:در همایش ملی روایت پیشرفت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) پرداخت. او تأکید کرد که موضوع روایت پیشرفت اهمیت زیادی دارد و باید این پیشرفت‌ها به شکل مناسب به نسل نو معرفی شوند. این دیدگاه با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هماهنگ شده و باید آثار انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت به خوبی نمایان شود.

اقتدار مردم در مقابل تلاش‌های دشمن

رئیس جمهور، تأکید کرد که تبیین پیشرفت‌ها امید را در دل‌ها زنده می‌کند و به دلیل تفکیک روایت پیشرفت از تلاش‌های دشمن، این روایت مانع القای ناامیدی و یاس می‌شود. او بیان کرد که در دهه فجر، امام راحل با امید، باور، توکل بر خدا و اعتماد به نفس، تحولی را آغاز کردند که توسط مردم ایران پیگیری شد. این تحول به عنوان یک پرچم‌داری از رهبری معظم انقلاب مورد تأیید قرار گرفت.

امام راحل: پیشوای تحول و آزادی‌بخش

رئیسی به دهه فجر را دهه امیدآفرینی نامید و اظهار کرد که امام راحل، با ایجاد کشور و نظامی مستقل، آزاد، وارد دهه توسعه و ارسال پیام انقلاب خود برای منطقه و جهان شدند. این تحولات بهترین تعبیر از امام راحل در کلام رهبر معظم انقلاب بود که ایشان را امام تحول‌خواه توصیف کردند. رئیس جمهور به دستاوردهای نظام اسلامی و اراده ملت ایران در مقابل تحریم‌ها و فشار‌ها اشاره کرد و تأکید کرد که این پیشرفت‌ها دشمنان را متحیر و اعتراف‌آور کرده است.

انقلاب اسلامی و برکت بیداری اسلامی در منطقه

رئیس جمهور با بررسی اتفاقات در منطقه، بر اهمیت بیداری اسلامی اشاره کرد که با برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران توانستند در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کنند. او به تحولات در فلسطین اشاره کرد که بر اساس انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد و ملت فلسطین به این نتیجه رسید که تلاش برای مواجهه با دشمن صهیونیستی بهتر است. رئیس جمهور با تأکید بر رشد مقاومت مردم فلسطین، نشان داد که این تحولات به برکت انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده و نقلی است از پرچم امام راحل و انقلاب اسلامی.

پیشرفت‌ها در برابر تلاش‌های دشمن

رئیس جمهور به پیشرفت‌های نظام اسلامی با برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و اراده پولادین مردم اشاره کرد. او تأکید داشت که تبیین این پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند و از سوی دیگر، به دشمنان جلوه واقعی پیشرفت‌ها را نشان می‌دهد. رئیس جمهور از جامعه خواست تا با تبدیل پیشرفت‌ها به امید در روح، جان و روان جامعه، دشمنان نتوانند با ترویج یاس و انگیزه‌های منفی کاستی‌ها پیشرفت‌ها را در ذهن جامعه مشوش کرده یاس‌آفرینی کنند. او تصریح کرد که رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایستادگی‌ها و مظاهر پیشرفت را باید تبدیل به امید در روح، جان و روان جامعه کرد تا دشمن با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها، پیشرفت‌ها را در ذهن جامعه مبهم نسازد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.