حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
شناسه : 44764

در نشست خبری امروز، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، به تحولات چشمگیر در زمینه ژنتیک پزشکی ایران اشاره کرد

پ
پ

تحولات برجسته در زمینه ژنتیک پزشکی قانونی ایران

به گزارش حقوق 24:در نشست خبری امروز، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، به تحولات چشمگیر در زمینه ژنتیک پزشکی ایران اشاره کرد. او بیان کرد که تعداد آزمایشگاه‌های ژنتیک به ۱۱ مورد افزایش یافته است و مجموعاً ۴۷۰ مرکز این خدمات را ارائه می‌دهند. همچنین، افزایش تعداد لوکوس‌ها در آزمایش‌های ژنتیک ایران نسبت به آمریکا، نشانگر پیشرفت در این حوزه است.

کاهش چشمگیر زمان پاسخگویی در تشریح اجساد

مسجدی اطلاعاتی را ارائه داد که نشان می‌دهد زمان پاسخگویی در تشریح اجساد از ۱۸۰ روز در سال ۱۳۷۲ به ۶۴ روز کاهش یافته است. این تحول اساسی نشانگر بهبود فرآیند‌های سازمان پزشکی قانونی در این زمینه است.

کاهش درصدی مسمومیت‌ها با گاز CO در فصل سرما

رئیس سازمان پزشکی قانونی بیان کرد که تعداد موارد مسمومیت با گاز CO در فصل پاییز حدود ۱۸۱ مورد بوده و اهمیت افزایش ایمنی در این فصل را تأکید کرد. این اطلاعات نشانگر نقاط ضعف ایمنی در فصل سرما و نیاز به توجه ویژه به این مسئله هستند.

کاهش درصدی سوختگی‌ها در سال جاری

در ارتباط با آمار سوختگی‌ها، مسجدی اظهار کرد که در سال گذشته ۱۵۳۱ مورد ثبت شده و در سال جاری این عدد به ۱۵۰۵ مورد کاهش یافته است. این افت نشانگر کاهش ۲.۲ درصدی در این نوع حوادث است.

آمار جدید از غرق شدگی و سقط درمانی

رئیس سازمان پزشکی قانونی به اطلاعات جدید از حوادث غرق شدگی اشاره کرد و اعلام کرد که تاکنون ۸۷۱ مورد ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است. او همچنین اطلاعاتی درباره سقط درمانی ارائه داد و اظهار کرد که تعداد پرونده‌های سقط درمانی در سال جاری به ۸۰۵۱ مورد رسیده و در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

تلاش‌های فوری در اعلام نتایج واقعی آزمایش‌ها

مسجدی از تلاش‌های کارکنان سازمان پزشکی قانونی برای اعلام نتایج آزمایش‌ها در حداقل زمان ممکن خبر داد. او به عنوان مثال حوادث تروریستی کرمان را نام برد و افزود که در کمتر از ۲۴ ساعت نتایج بررسی اجساد اعلام شد که از اهمیت فوری اعلام نتایج در مواقع حادثه‌های جدی خبر می‌دهد.

آینده روشن برای آزمایشگاه‌های ژنتیک پزشکی

رئیس سازمان پزشکی قانونی از افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در تهران خبر داد و بیان کرد که این آزمایشگاه با استفاده از استانداردهای خاص، به بهبود خدمات در این زمینه می‌پردازد. این اقدام نشانگر رشد و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با ژنتیک پزشکی در کشور است

استفاده حداکثری از آمارها در شناسایی جنایات

مسجدی در ادامه به اهمیت استفاده از آمارها در شناسایی جرم و جنایات اشاره کرد و افزود که از تعداد ۲۰۵ هزار نمونه خون ثبت شده، ۱۱۵ هزار پروفایل ژنتیک استخراج شده که در مورد جرایم خشن و خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تحول نشان از پیشرفت در زمینه شناسایی فردی و ارتکاب جرم دارد.

موفقیت‌های ژنتیک در شناسایی مجرمان

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ مورد تطبیق با شخص مجرم، اظهار کرد که این تطبیقات افراد مجرم را با دقت شناسایی کرده‌اند. او همچنین از ۲۰۰ مورد تطبیق از سر صحنه خبر داد و تأکید کرد که استفاده از بانک ژنتیک در این زمینه به شناسایی سریع مجرمان کمک کرده است.

منبع:ایلنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.