حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
شناسه : 44761

این مجموعه از کاشی‌ها به نام خیران ایرانی ثبت و در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و صحن و شبستان حضرت زینب (س) نصب شده است، گفته شد

پ
پ

تجلی زیبایی با امضای خیران ایرانی در حرم امام حسین (ع)

به گزارش حقوق 24:در اطلاعیه‌ای جدید، مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد که کاشی‌های هفت‌رنگ با امضای فرهنگیان خیر و بزرگ ایران در حرم امام حسین (ع) نصب شده‌اند. این اقدام نه تنها زیبایی و جلال حرم را افزایش داده است بلکه نمایانگر همکاری فرهنگیان ایرانی در حفظ تاریخ و هنر اسلامی است.

آغاز نخستین فاز کاشی‌گری با نذر خیران

میلاد جوادی، مسئول اجرایی این پروژه، اظهار داشت که این مجموعه از کاشی‌های هفت‌رنگ و معقل‌ها با نذر خیران ایرانی و ثبت نام آن‌ها، در چارچوب طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و در مناطق مختلف حرم، به نصب رسیده است. این اقدام نه تنها به آغاز یک فصل جدید در زیبایی حرم منجر شده بلکه نشان‌دهنده اراده ملت ایران برای مشارکت فعّال در پروژه‌های فرهنگی و هنری است.

گرایش به سنت‌های ارزشمند خیران ایرانی در ساختار حرم‌ها

در توضیحات بیشتر، مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود که اسناد و شواهد به‌دست‌آمده از عتبات عالیات نشان می‌دهد که نام‌های خیران و استادکاران ایرانی در قرن‌های گذشته، به عنوان نقش‌آفرینان در ساختار حرم‌ها، بر پشت خشت‌ها، درها، ضریح‌ها و سایر اجزای معماری حرم‌ها به یادگار ثبت می‌شدند.

این سنت ارزشمند به‌عنوان یک گرهار برنامه توسعه حرم امام حسین (ع) مورد تأیید و استفاده قرار گرفته و مردم دعوت شده‌اند تا با نذر در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و شبستان حضرت زینب (س) شرکت کنند.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.