حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
شناسه : 44732

استاندار تهران تأکید کرد که مشارکت گسترده مردم در انتخابات اساسی‌ترین راه برای نمایش دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است

پ
پ

الکترونیک شدن انتخابات: استاندار تهران اعلام کرد

به گزارش حقوق 24:استاندار تهران اظهار داشت که انتخابات در سه استان به صورت الکترونیک برگزار می‌شود. در تشریح تعداد شعب انتخاباتی در استان تهران، عباس جوهری افزود که برای حوزه‌های تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر حدود ۶۸۱۱ شعبه در نظر گرفته شده است.

آمادگی برگزاری الکترونیک انتخابات: پیشرفت‌های مهم در هیات‌های اجرایی

هیات‌های اجرایی امسال برای تسهیل در اخذ رأی، تعداد صندوق‌ها را متناسب با حضور مردم طراحی کرده‌اند. با افزایش تعداد صندوق‌های سیار، امکان الکترونیکی شدن انتخابات در استان تهران مطرح شد. اما نهایتاً تصمیم شورای نگهبان برگزاری الکترونیک انتخابات را تنها در سه استان تصویب کرد.

پیش‌ثبت‌نام و رشد چشمگیر: تأیید صلاحیت داوطلبان

با انجام پیش‌ثبت‌نام در استان تهران، تعداد داوطلبان به ۶۲۷۱ نفر رسید که نسبت به دوره قبل ۶۶ درصد رشد داشت. از این تعداد، حدود ۸۲ درصد افراد تأیید هیات اجرایی را اخذ کرده‌اند. افزایش درصد تأیید داوطلبان نسبت به دوره‌های قبل به چشم می‌خورد.

اعتراضات و فرصت‌های جدید: تعداد تأیید صلاحیت‌ها افزایش یافت

با اعلام آمار هیات نظارت، ۵۷۰۶ نفر از جمع کل ثبت‌نام‌کنندگان به مرحله تأیید هیات نظارت رسیدند. این تعداد شامل ۲۷۰۰ نفر تأیید شده در مرحله اول است. تعداد تأیید صلاحیت‌ها با اعتراضات و تغییرات جدید به ۳۰۰۵ نفر افزایش یافته که نسبت به دوره قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

مشارکت پرشور و اهمیت انتخابات: نگاه به آینده

استاندار تهران تأکید کرد که مشارکت گسترده مردم در انتخابات اساسی‌ترین راه برای نمایش دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است. افزود که انتخابات می‌تواند مشکلات کشور را حل کرده و قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حضور مردم تقویت شود. اهمیت انتخابات به عنوان رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران برجسته شد.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.