حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
شناسه : 44726

داده‌پردازی‌ها نشان می‌دهد که ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۳ با جذب ۷ میلیون گردشگر، اوج گردشگری خود را ثبت کرده است

پ
پ

رکورد جذب گردشگر در ترکیه در سال ۲۰۲۳: رقم بی‌سابقه ۴۵ میلیون گردشگر خارجی

به گزارش حقوق 24:آمارهای اخیر از سفر گردشگران به ترکیه در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این کشور با جلب نزدیک به ۴۵ میلیون گردشگر خارجی، با رشد ۷ درصدی نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا، به عنوان سومین مقصد پربازدید جهان در سال مذکور شناخته شده است.

ادامه رشد جذابیت ترکیه برای گردشگران: رقم جدید ۴۵ میلیون گردشگر بین‌المللی

    ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان، با رشد ۷ درصدی در تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۳، به مجموع ۴۵ میلیون گردشگر میزبانی کرد. این رقم نشان‌دهنده ادامه رشد برابر با توقعات بالای این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری برجسته است.

    ترکیه به عنوان سومین کشور پربازدید جهان: جایگاه برتر در گردشگری

      ترکیه پس از فرانسه و اسپانیا به عنوان سومین کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ اعلام شده است. این ترتیب جدید نشان از جایگاه برتر ترکیه در صنعت گردشگری جهانی دارد.

      ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۳: اوج گردشگری با رقم ۷ میلیون نفر

        داده‌پردازی‌ها نشان می‌دهد که ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۳ با جذب ۷ میلیون گردشگر، اوج گردشگری خود را ثبت کرده است. این زمانی بود که ۷ میلیون نفر تصمیم گرفتند تا ترکیه را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

        رشد پایدار گردشگری ترکیه: افزایش ۷ درصدی در سال ۲۰۲۳

          در سال ۲۰۲۲، ترکیه میزبان ۴۴.۶ میلیون گردشگر خارجی بود. با بازگشت کامل صنعت گردشگری پس از شیوع کرونا، این کشور توانسته است به رقم قبلی نزدیک شود و با رشد ۷ درصدی، در سال ۲۰۲۳ به میزبانی ۴۵ میلیون گردشگر بین‌المللی بپردازد.

          برآوردهای اقتصادی ترکیه از گردشگری: افزایش درآمد به ۵۶ میلیارد دلار

            با بازگشت به روند نرمال، دولت ترکیه پیش‌بینی می‌کند که درآمد گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۵۶ میلیارد دلار برسد. این افزایش مستمر در درآمدهای گردشگری به تعداد گردشگران وارد شده و افزایش ۲۷ درصدی در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳، به ۲۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

            سهم گردشگری در اقتصاد ترکیه: ۱۰ درصد از GDP و اشتغال

              گردشگری حدود ۱۰ درصد به تولید ناخالص داخلی ترکیه (GDP) کمک می‌کند. این صنعت همچنین حدود ۱.۷ میلیون نفر را در بخش خدمات اقامتی و غذایی به کار گرفته است، که حدود ۵ درصد از کل اشتغال کشور را تشکیل می‌دهد.

              ترکیه، مقصد محبوب برای ایرانی‌ها: افزایش ۵ درصدی بازدیدها

              ترکیه برای ایرانی‌ها همچنان یک مقصد محبوب است و از ژانویه تا نوامبر پذیرای ۲.۹ میلیون بازدیدکننده ایرانی بوده که نشان‌دهنده افزایش ۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است.

              منبع:ایسنا

              ثبت دیدگاه

              • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
              • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
              • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.