حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۹
شناسه : 44717

امروز (۹ بهمن)، کارگاه ۲ روزه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با حضور وزیر دادگستری و دیگر مقامات قضائی برگزار شد.

پ
پ

کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان: حضور مقامات برجسته

به گزارش حقوق 24:امروز (۹ بهمن)، کارگاه ۲ روزه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با حضور وزیر دادگستری و دیگر مقامات قضائی برگزار شد. در این نشست، آراء و نگرش‌های مهمی درباره حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مطرح شد.

چشم انداز کودکی: تأکید بر حقوق و حمایت

کاظمی، معاون وزیر و دبیر مرجع ملی حقوق کودک، ابراز کرد که با بیش از ۲۵ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در کشور، لازم است تا حقوق و حمایت از این گروه از جمعیت به عنوان امری اساسی و پر اهمیت در نظر گرفته شود.

وی افزود: “کودکی به عنوان یک دوره سنی، حیاتی است که نقش مهمی در شخصیت و تصمیم‌گیری‌های آینده افراد ایفا می‌کند. این اهمیت باعث می‌شود که توجه به حقوق کودکان یک اولویت باشد.”

تربیت دینی و مسئولیت اجتماعی: رویکرد جدید در اموزه‌ها

دبیر مرجع ملی حقوق کودک با تأکید بر اهمیت تصمیم‌گیری‌های کودکان در امور دینی و اجتماعی، اظهار داشت: “تربیت دینی به کودکان، توجه خاصی دارد و این امر در اموزه‌ها نیز باید به‌درستی نقل شود. پیامبر اسلام نیز به طور کودکانه به این موضوع توجه داشته و آن را ترویج کرده است.”

کارگاه بازی و رقابت: اموزش حقوق کودک با رویکرد نوین

در جهت جلب توجه کودکان به حقوق خود، کارگاه حقوق کودک با انجام بازی‌ها و رقابت‌ها انجام شد. این رویکرد، بر اساس ایده بازی، کودکان را به سمت یادگیری و فعالیت مشارکتی سوق می‌دهد. از طرف دیگر، این بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا در محیط‌های اجتماعی با مهارت بهتری حضور یابند و اخلاق نیکویی را در خود شکل دهند.

تأکید بر رویکرد حمایتی: آموزش مداخله قضایی

کاظمی در ختم سخنان، بر اهمیت آموزش نحوه مداخله قضایی با تأکید بر رویکرد حمایتی پرداخت و بیان کرد: “این دوره آموزشی بر افزایش مهارت‌ها در رسیدگی قضایی به وضعیت کودکان تأکید دارد و همچنین حقوق کودکان را در قالب قوانین داخلی و بین المللی مورد بررسی قرار می‌دهد.”

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.