حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
شناسه : 44702

سجودی بیان کرد که آرای مهم و حیاتی که در زمینه‌های خاصی صادر می‌شوند، در این جلسات مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرند

پ
پ

توسعه سیاست‌های نقد آرا در دادگستری تهران

به گزارش حقوق 24:با تأکید بر رویکرد علمی و حقوقی، سیدرضا سجودی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران، اظهار داشت که براساس ماموریت‌های سند تحول قضایی و تأکیدات رئیس کل دادگستری، برگزاری جلسات نقد آرا به دستور کار قرار گرفته است. در سال جاری، دو جلسه نقد با مشارکت جامعه حقوقی کشور برگزار شده است.

اهداف برگزاری جلسات نقد

با تأکید بر اهمیت جلسات نقد، سجودی بیان کرد که آرای مهم و حیاتی که در زمینه‌های خاصی صادر می‌شوند، در این جلسات مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرند. این اقدام باعث بهره‌برداری قضات، وکلا، دانشجویان و کارآموزان قضایی از رویکرد علمی و حقوقی می‌شود.

تأثیرات جلسات نقد بر عملکرد دادگستری

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری تهران با بیان اینکه برگزاری جلسات نقد آرا از جلوگیری از متروک ماندن آرا در بایگانی‌ها و افزایش شفافیت در تصمیم‌گیری‌های قضایی جلوگیری می‌کند، تأکید کرد که این جلسات منجر به بررسی موضوعات و تراوشات ذهنی قضات می‌شود و از طریق نقد و بررسی جامعه حقوقی کشور، به بهبود واحد سیاست‌های دادرسی و اتقان آراء قضایی کمک می‌کند.

تأثیرات مثبت بر وحدت رویه و دادرسی عادلانه

سجودی در پایان به تأثیرات مثبت مجموعه نشست‌های نقد آرا قضایی اشاره کرد و بیان کرد که این اقدام باعث ایجاد وحدت رویه و ارتقای دادرسی عادلانه‌تر می‌شود. این اقدامات منجر به اتقان بیشتر در صدور آراء قضایی و بهبود فرآیندهای قضایی کشور خواهد شد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.