حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
شناسه : 44692

نماینده دادگستری استان تهران از تجارب مثبت در اجرای مواد قانونی مانند ماده ۴۲۹ خبر داد و بر همکاری موثر با قوه قضاییه تأکید کرد

پ
پ

تفکر قضات در روشنایی امام علی (ع)

به گزارش حقوق 24:در نهمین نشست شورای معاونان دادگستری استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه، به تأکید بر اهمیت الگوی رفتاری امام علی (ع) برای قضات پرداخت و بر اهمیت ترکیب علم، عقل، تدبیر و حکمت در قضاوت تأکید کرد.

وی بیان کرد که قاضیان با توجه به مسئولیت الهی خود، نه تنها به علم بلکه به معرفت و اخلاق نیز نیاز دارند تا به بهترین شکل از وظیفه‌شان برآیند.

هماهنگی واحدهای دادگستری استان تهران

در راستای تسریع دریافت پرونده‌ها و افزایش هماهنگی بین معاونت حقوقی و دادگستری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی از هماهنگی بی‌نظیر و صمیمیت بین این واحدها یاد کرد و تأکید کرد که این هماهنگی نقطه قوتی در مسیر پیشرفت عدالت در دنیای اسلامی است.

بررسی مسائل اجرایی در دادگستری استان‌ها

معاون قضایی قوه قضاییه، در جلسات ویدیو کنفرانسی با دادگستری استان‌ها، به بررسی مسائل اجرایی و تأکید بر اهمیت اجرای ماده ۳۵۶ پرداخته و اهمیت تکمیل فرم‌های مربوط به این ماده را بیان کرد.

سیاست‌های اجرایی در معاونت قضایی

در خصوص اجرای ماده ۳۵۶ و مسائل مرتبط، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی نکاتی را مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد که اگر در مرحله دادسرا درخواست قصاص صورت گرفته باشد، مکاتبه با معاونت قضایی قبل از ارسال فرم استیذان الزامی است.

بررسی موارد عفوی و اجرای ماده ۱۱۴

معاون قضایی به اهمیت بررسی دقیق موارد عفوی و اجرای ماده ۱۱۴ با توجه به شرایط و مصالح جامعه پرداخته و تأکید کرده که در مواردی که شرایط ماده ۱۱۴ محقق شود، حکم اجرا نشود.

تجربیات دادگستری استان تهران در اجرای مواد قانونی

نماینده دادگستری استان تهران از تجارب مثبت در اجرای مواد قانونی مانند ماده ۴۲۹ خبر داد و بر همکاری موثر با قوه قضاییه تأکید کرد، همچنین به نقش معاونت قضایی در این فرآیند اشاره نمود و نکات مهمی را در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.