حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
شناسه : 44689

سندبلاست یا همان ساب پاشی یکى از اقدامات اصلی براى تمیز کارى یک جسم است. این عمل اغلب براى تمیز کردن سطوح و آماده سازى سطح اجسامى مانند سنگ ، چوب ، شیشه ، فلز و گاهاً پارچه انجام مى‌ شود. ساب پاشی یا سندبلاست روشی است که در صنایع مختلف با اهداف مختلف به جهت تمیز کاری و آماده […]

پ
پ

سندبلاست یا همان ساب پاشی یکى از اقدامات اصلی براى تمیز کارى یک جسم است. این عمل اغلب براى تمیز کردن سطوح و آماده سازى سطح اجسامى مانند سنگ ، چوب ، شیشه ، فلز و گاهاً پارچه انجام مى‌ شود.

ساب پاشی یا سندبلاست روشی است که در صنایع مختلف با اهداف مختلف به جهت تمیز کاری و آماده کردن سطوح مختلف مانند چوب، فلز، شیشه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عمل سندبلاست براى تمیزکارى سطوح اجسام ، مواد فلزى یا غیر فلزى با فشار زیاد هوا یا نیروى گریز از مرکز با سطح جسم برخورد مى‌کند. این عمل که یکى از روش ‌هاى ساب پاشی است با دستگاه‌ هاى سندبلاستر انجام مى ‌شود. در انجام Sandblast از موادى جامد و سخت استفاده مى ‌شود. این مواد به جهت سختى بالا داراى قابلیت بالاى لایه بردارى هستند. به این مواد ساینده گفته مى‌ شود.

کلمه ی سندبلاست کلمه ای انگلیسی می باشد که سند به معنی ماسه و بلاست به معنی انفجار و پرتاب می باشد.

این روش توسط بنجامین چو تیلگمان در سال ۱۸۷۰ که یک فرد نظامی و در حال خدمت در یک منطقه بیابانی در سال۷۰ ۱۸میلادی بود با مشاهده برخورد ماسه های بادی به سطح شیشه و کدر شدن سطح شیشه با الهام از این پدیده اختراع شد.

فروشگاه سام بلاست عرضه کننده انواع دستگاه ایرلس مثل ایرلس برقی و ایرلس بادی می باشد.

دستگاه ایرلس چیست؟

دستگاه ایرلس یا پمپ ایرلس دستگاهی است که رنگ را به صورت یکنواخت و با فشار بالا پاشش می کند و برای سرعت بخشیدن و تسریع در عملیات رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های ایرلس نسبت به کمپرسورهای باد که برای پاشش رنگ استفاده می شوند، راندمان بالاتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشند.

در این مقاله می خواهیم به معرفی دستگاه ایرلس برقی بپردازیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. رنگ پاش ایرلس برقی جزو ابزار آلات رنگ کاری می باشد که در رنگ کاری ساختمان ها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین و متداول ترین وسیله برای پاشش رنگ به سطوح مختلف رنگ پاش ها هستند که دستگاه ایرلس برقی جزو این دسته از ابزار آلات رنگ پاش محسوب می شود.

لازم به توضیح است که لایه رنگی که با غلتک بر روی سطوح کشیده می شود، ضخیم تر از رنگی است که با دستگاه ایرلس پاشیده می شود ولی از نظر کیفیت پاشش رنگ، سرعت انجام کار و عدم خستگی اپراتور دستگاه ایرلس بسیار بهتر می باشد.

3 نوع مختلف سیستم رنگ آمیزی اسپری، پمپ هوا، پمپ بدون هوا به کمک هوا، و رنگ پاش برقی. هر 3 انواع مختلفی از پوشش های اسپری را ارائه می دهند.

رنگ آمیزی اسپری بدون هوا :پمپ های اسپری بدون هوا، رنگ را تحت فشار بالا و بدون کمک هوای فشرده به تفنگ می رسانند. خود پمپ می تواند برقی یا پنوماتیکی باشد، بنابراین می توان آن را با هوا کار کرد، اما هوا به تفنگ وارد نمی شود. در عوض، رنگ با فشار زیاد از سوراخ کوچکی در نازل عبور می‌کند تا الگوی فن را ایجاد کند. این روش سریع است و با رنگ های با ویسکوزیته متوسط تا بالا به خوبی کار می کند. با این حال، پرداخت نسبتاً با کیفیت پایین است، بنابراین از آن برای کارهایی مانند تزئینات و کارهای ساخت فولاد استفاده کنید. تفنگ های اسپری بدون هوا : پمپ فیدر اینها می تواند برقی باشد، اما عموماً پنوماتیک هستند. این سیستم شبیه یک پمپ بدون هوا است، اما با گزینه تغذیه هوا به تفنگ.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.