حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
شناسه : 44649

نقدهایی نسبت به عدم آگاهی عمومی از مراحل تعیین هویت افراد در حوادث دسته جمعی پرداخت و تأثیرات منفی این نقص را مورد بررسی قرار داد

پ
پ

همکاری بین سازمان پزشکی قانونی و سازمان هواپیمایی کشور: توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی

به گزارش حقوق 24:در ادامه اجرای مفاد تفاهم نامه مشترک بین سازمان پزشکی قانونی و سازمان هواپیمایی کشور، که در اوایل سال جاری امضا شد، همایش آموزشی با موضوع جنبه‌های پزشکی قانونی در بررسی سوانح هوایی در سازمان هواپیمایی کشور، در تاریخ ۲۰ آذر ماه برگزار گردید.

اهمیت فرایند تعیین هویت در حوادث دسته جمعی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها

در جلسه همایش، جابر قره داغی، عضو هیئت علمی سازمان، بر اهمیت فرایند تعیین هویت اجساد در حوادث دسته جمعی تأکید کرد و به تشریح مراحل تخصصی این فرآیند پرداخت.

او بر اهمیت نظارت بر جمع آوری صحیح اجساد، انتقال سریع، و نگهداری اجساد اشاره کرد و بر مشکلات موجود در این زمینه از جمله عدم وجود مدیریت واحد، آگاهی ناکافی مسئولان، و تعجیل بی‌مورد در جمع‌آوری بقایا اشاره نمود.

تأثیرات عدم آگاهی عمومی از مراحل تعیین هویت در حوادث دسته جمعی

قره داغی، به نقدهایی نسبت به عدم آگاهی عمومی از مراحل تعیین هویت افراد در حوادث دسته جمعی پرداخت و تأثیرات منفی این نقص را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین بر اهمیت کار دقیق پزشکی قانونی در شناسایی و صدور جواز‌های دفن در این حوادث تأکید کرد.

ضرورت همکاری مؤثر در برخورد با بحران‌های حوادث دسته جمعی

آمیرحسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان هواپیمایی کشور نیز به ضرورت همکاری اجتماعی و اعمال تدابیر لازم در صورت وقوع بحران‌های حوادث دسته جمعی اشاره کرد و خواستار هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذیربط با سازمان پزشکی قانونی شد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.