حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
شناسه : 44655

تنوع گیاهی غنی ایران در معرض خطر قرار گرفته است؛ خشکسالی‌ها، کم‌آبی و گرمایش زمین به عنوان عوامل اساسی باعث انقراض گونه‌های گیاهی شده‌اند

پ
پ

تاثیرات منفی تغییر اقلیم بر گیاهان: روند کاهش جمعیت بلوط‌های زاگرس

به گزارش حقوق 24:رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست با نگاهی به تحولات اخیر، به برکناری از خشکسالی‌های متعدد، تغییرات اقلیمی و برداشت نامتعادل از بلوط‌های زاگرس اشاره کرده و بیان کرده است که این عوامل ترکیبی باعث کاهش چشمگیری در تعداد این گونه گردیده است.

تهدید انقراض گونه‌های گیاهی در ایران: چالش‌های خشکسالی و تغییرات اقلیمی

تنوع گیاهی غنی ایران در معرض خطر قرار گرفته است؛ خشکسالی‌ها، کم‌آبی و گرمایش زمین به عنوان عوامل اساسی باعث انقراض گونه‌های گیاهی شده‌اند. از جمله گیاهانی که به شدت تحت تأثیر این چالش‌ها قرار گرفته‌اند، بلوط‌های ناحیه زاگرسی به خطر افتاده‌اند.

تحولات جلب توجه در رویش گیاهان: تأثیر تغییرات اقلیمی در فصل‌ها

مریم مغانلو به اهمیت تغییرات اقلیمی در تغییرات جلب توجه در رویش گیاهان اشاره کرده و اظهار داشته که تغییر فصل‌های رویشی و زایشی گیاهان نتیجه مستقیم تغییرات اقلیمی است. این تغییرات ممکن است باعث پایین آمدن سطح برخی گونه‌ها یا حتی برگزاری فصل‌ها شود.

حفاظت از گونه‌های انحصاری: تهدیدها و ضرورت‌ها

رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید دارد که علاوه بر جنگل‌های بلوط، گونه‌های دیگر نیز در معرض خطر قرار دارند.

از جمله این گونه‌ها، “مورخوش” به عنوان نمونه‌ای از گیاهان انحصاری هرمزگان، که به دلیل مصرف دارویی ارزشمند است و به همین دلیل در معرض قاچاق قرار دارد، به خطر افتاده است.

مغانلو به ضرورت اخذ تدابیر لازم برای حفاظت از این گونه‌های انحصاری و تأکید بر اهمیت مدیریت تغییرات اقلیمی پایان داده است.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.