حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
شناسه : 44646

رحیم زارع، نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان»، اشاره به دلایل مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را افشا کرد

پ
پ

تناقضات برنامه بودجه: علل مخالفت نمایندگان با لایحه سال ۱۴۰۳

به گزارش حقوق 24:به گزارش خانه ملت، رحیم زارع، نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان»، اشاره به دلایل مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را افشا کرد.

در این سیاق، او به برخی مسائلی از جمله نرخ بالای مالیات‌ها اشاره کرد که مورد نگرانی نمایندگان مجلس قرار گرفته بود.

عدم تطابق با برنامه توسعه: نقدها به بودجه سال ۱۴۰۳

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» اظهار کرد که عدم تطابق بودجه سال ۱۴۰۳ با برنامه هفتم توسعه از مسائل اصلی مخالفت نمایندگان بود.

وی همچنین به نقدهای نمایندگان نسبت به عدم تخصیص منابع کافی برای افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه اشاره کرد، زیرا که این مسئله در برنامه هفتم توسعه قبلاً مد نظر قرار گرفته بود.

تضادات در لایحه بودجه: مشکلات مطرح شده توسط کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که رد کلیات لایحه باعث ایجاد همکاری کارشناسی‌تر بین دولت و مجلس برای اصلاح قانون فوق خواهد شد.

او به بحران‌های مرتبط با منابع هدفمندی یارانه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و ابهامات در لایحه بودجه اشاره کرد. این موارد برای بسیاری از نمایندگان به چشم می‌آمدند و باعث عدم قبول آنها شده بود.

تاکید بر شفافیت و افزایش حقوق: انتظارات نمایندگان از لایحه بودجه

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شفافیت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، بیان کرد که رشد محدود حقوق و دستمزد برای کارمندان از دغدغه‌های اصلی نمایندگان است.

او امیدواریم با همکاری میان دولت و مجلس در یک هفته، اصلاحات لایحه بودجه اجرا شده و بودجه با شفافیت بیشتری به مجلس ارائه گردد.

اعتراض به افزایش مالیات: نماینده مخالفت با بخشی از لایحه بودجه

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض نمایندگان به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز مطرح شده بود.

او بیان کرد که این افزایش مالیات به نظر نمایندگان قابل قبول نبوده و فشار اقتصادی را بر مردم افزایش خواهد داد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.