حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
شناسه : 44597

حسینی اعلام کرد که ثبت‌نام برای المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال ۱۴۰۲ آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

پ
پ

رقابت جهانی: ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال آینده

به گزارش حقوق 24:در یک نشست خبری، سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان، اعلام کرد که ایران در سال آینده میزبان المپیاد جهانی فیزیک با شرکت بیش از ۸۰ کشور خواهد بود. او ابراز کرد که نخبه‌های جهانی از ۸۰ کشور به ایران آمده و در این رقابت های بین‌المللی شرکت خواهند کردند.

ثبت‌نام آغاز شد: المپیادهای علمی دانش‌آموزی ۱۴۰۲

حسینی اعلام کرد که ثبت‌نام برای المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال ۱۴۰۲ آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. همچنین، او خبر افتتاح ساختمان جدید باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور رئیس جمهور را اعلام کرد.

رایزنی برای اختصاص سهمیه به المپیادهای نوظهور

در حوزه دیگری از فعالیت‌ها، حسینی اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اختصاص سهمیه به المپیادهای نوظهور است.

دستاورد بی‌نظیر: ۳۰ مدال طلای المپیاد جهانی دانش‌آموزی

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان به دستاورد بی‌نظیر ایران در المپیادهای جهانی دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، تعداد ۳۰ مدال طلای المپیاد جهانی دانش‌آموزی به دست آمده است. این موفقیت نشان‌دهنده رشد چشمگیر ایران در رقابت‌های بین‌المللی است.

جذب نخبگان: تهدید جدی از جانب کشورهای دیگر

حسینی هشدار داد که جذب نخبگان المپیادی ایران توسط سایر کشورها تهدید جدی است و افراد برای جلوگیری از این اتفاق باید تلاش کنند. وی اظهار کرد که سرمایه‌گذاری عجیب و غریب برای جلب دانش‌آموزان ایرانی مدال‌آور قبل از شروع مقطع کارشناسی توسط کشورهای دیگر انجام می‌شود.

تعامل بین‌المللی: دوره آموزشی مشترک با چین و روسیه

حسینی از تعامل‌های موفق با کشورهای چین و روسیه در حوزه المپیادهای علمی خبر داد و اعلام کرد که دوره آموزشی مشترک با چین برگزار شده و این همکاری‌ها ممکن است در آینده به برگزاری المپیادهای جدیدی با محوریت ایران، چین و روسیه منجر شود.

دوره تابستان: ارتقاء دانش نخبگان

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری دوره تابستان برای دانش‌آموزان پذیرفته‌شده در مراحل المپیادها خبر داد و اظهار کرد که این دوره شبانه روزی با هدف ارتقاء دانش نخبگان برگزار می‌شود.

امتیاز ویژه: معافیت دارندگان مدال طلای المپیاد از کنکور سراسری

حسینی توضیح داد که دارندگان مدال طلای المپیادهای قدیمی معاف از شرکت در کنکور سراسری هستند و این امتیاز ویژه به آنها این امکان را می‌دهد که در هر رشته‌ای از هر دانشگاه کشور تحصیل کنند و عضو بنیاد ملی نخبگان باش

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.