حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۵۲
شناسه : 44577

دادخواهی ۳ هزار و ۳۱۸ هموطن از سراسر کشور، تحت ریاست قاضی حسین‌زاده در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران مورد بررسی قرار گرفت

پ
پ

پرونده تاریخی در دادگاه رسیدگی به مطالبه خسارت از دولت آمریکا

به گزارش حقوق 24:دادخواهی ۳ هزار و ۳۱۸ هموطن از سراسر کشور، تحت ریاست قاضی حسین‌زاده در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران مورد بررسی قرار گرفت. این پرونده شامل ۱۱۴ کلاسه حقوقی از استان‌های مختلف بوده و پس از ۳ جلسه علنی، دادگاه به محکومیت دولت آمریکا در این پرونده رسید.

محکومیت ۴۲ نفر از اشخاص حقوقی و حقیقی در قتل سردار سلیمانی

دادگاه در این پرونده به تقصیر ۴۲ نفر از اشخاص حقوقی و حقیقی در قتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. از جمله افراد محکوم، دولت آمریکا، دونالد ترامپ، وزارت امور خارجه، مایک پمپئو و نیروی هوایی آمریکا به شمار می‌روند.

حکم به پرداخت غرامت به خسارت‌های مالی و روحی ایجاد شده

با توجه به قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا، دادگاه به محکومیت دولت آمریکا به پرداخت پنج میلیون دلار به ازای هر خواهان صادر کرد. این حکم معادل ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکومیت جمعی است.

تعزیرات تنبیهی به افراد محکوم به اقدامات ناقض حقوق بشر

به دلیل نقض حقوق بشر توسط افراد محکوم، دادگاه تصمیم به پرداخت غرامت تنبیهی به میزان دوبرابر خسارت مادی و معنوی وارده برای هر خواهان گرفت. این تعزیرات به مجموع به میزان ۳۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار معادل یک میلیارد و ۶۵۲ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان صادر شد.

عذرخواهی رسمی و انتشار در جراید به دستور دادگاه

دولت آمریکا و سایر خواندگان پرونده ملزم به انتشار عذرخواهی رسمی از خواهان‌ها و درج در یکی از جراید کثیرالانتشار شدند. حکم این پرونده به صورت غیابی صادر شده و ظرف ۲ ماه قابل واخواهی در دادگاه است.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.