حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۲۳
شناسه : 44574

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار نظر می‌کند که این طرح می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از جرم سارقان تاثیرگذار باشد.

پ
پ

پابند الکترونیک در طرح کنترل سارقین سابقه‌دار: راهکاری نوین برای مقابله با جرم

به گزارش حقوق 24:در آینده نزدیک، طرح کنترل سارقین سابقه‌دار با بهره‌گیری از پابند و دستبند الکترونیک اجرا خواهد شد. این اقدام جدید به منظور کنترل و نظارت بر سارقینی است که به تعداد زیادی جرم ارتکاب کرده‌اند.

کارنامه‌ی اجتماعی و امنیت: نقش قوانین در حفظ امنیت و آرامش کشور

علی بابایی، با بیان اینکه قوانین و آیین‌نامه‌ها باید بهبود شرایط را برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور ارتقاء دهند، تاکید دارد که این تدابیر به افراد جامعه احساس اطمینان و مطمئنی از عدم نقض اموال مردم توسط دیگران را القا کند. او از ضرورت استفاده از دوربین‌های نامرئی نیز به عنوان یک ابزار اثباتی در این زمینه یاد کرده است.

نقد و ارزیابی: چالش‌ها و فرصت‌های طرح مقابله با سارقین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به تاثیرگذاری اقدامات قوه قضاییه در مقابله با سارقین، اظهار نظر می‌کند که این طرح می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از جرم سارقان تاثیرگذار باشد.

اما همچنین تاکید دارد که نیاز به راهکارهای اساسی برای گروهی از سارقان وجود دارد که به دلیل شرایط اقتصادی به جرم روی می‌آورند.

فرآیند بهبود قوانین: تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی

علی بابایی بر اهمیت به‌روزرسانی قوانین و استفاده از تجارب بین‌المللی، شفافیت در امور اقتصادی، حمایت‌های مالی، توجه به مسائل فرهنگی، و اصلاح امور اجتماعی تاکید می‌کند.

او معتقد است که این تدابیر می‌توانند بهبودی چشمگیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از جرم‌ها ایجاد کنند. همچنین، حمایت‌های حداقلی از لایه‌های پایین جامعه می‌تواند از سوی حکومت به عنوان یک پشتیبان رفاهی مؤثر باشد و از رشد جرایم جلوگیری نماید.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.