حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۱۷
شناسه : 44560

در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به نام «سینماحقیقت»، یک شخصیت مهم جهان سابقه‌ای حاضر خواهد داشت

پ
پ

سلیمان سیسه: برجسته‌ترین فیلمساز آفریقا در «سینماحقیقت»

به گزارش حقوق 24:در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به نام «سینماحقیقت»، یک شخصیت مهم جهان سابقه‌ای حاضر خواهد داشت.

سلیمان سیسه، فیلمساز برجسته آفریقا، به عنوان یکی از مهمانان این جشنواره شرکت می‌کند. او که اهل باماکو در مالی است، توسط مرکز گسترش سینمای مستند به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته این حوزه معرفی شده است.

سلیمان سیسه: از تحصیل در دانشگاه VGIK تا تأسیس اتحادیه فیلمسازان آفریقای غربی

تجربه حرفه‌ای سلیمان سیسه با تحصیل در دانشگاه VGIK به مسکو شروع شد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه خود در داکار، به مسکو رفت و به عنوان بزرگترین فیلمساز زنده آفریقا شناخته شد.

پس از بازگشت به وطن، سیسه به عنوان یک عکاس خبری شناخته شد و سپس با ساخت اولین فیلم داستانی بلند مالی به نام “دن موسو”، نقطه شروعی تازه در دنیای سینمای مستند فراهم کرد.

سلیمان سیسه: بنیان‌گذار اتحادیه سازندگان فیلم آفریقای غربی

سلیمان سیسه با ایجاد اتحادیه سازندگان و کارآفرینان فیلم و سمعی بصری آفریقای غربی، نقش بسزایی در توسعه صنعت سینمای آفریقا ایفا کرد.

او به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سینمای این قاره شناخته شده است. سلیمان سیسه در جشنواره «سینماحقیقت» در نشست ویژه‌ای به بررسی و گفتگو درباره سینمای آفریقا خواهد پرداخت.

جشنواره «سینماحقیقت»: از ۲۷ آذر تا ۲ دی ماه ۱۴۰۲ در پردیس چارسو

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با دبیری محمد حمیدی مقدم از تاریخ ۲۷ آذر تا ۲ دی ماه ۱۴۰۲ در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

این جشنواره فرصتی است برای ملاقات با نخبگان و شخصیت‌های برجسته سینما و مستندسازی، از جمله سلیمان سیسه که در نشست‌های ویژه به بررسی و تبادل نظر درباره هنر و صنعت سینما مشغول خواهند بود.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.