حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۵۴
شناسه : 44554

سازمان پزشکی قانونی کشور توصیه می‌کند که در سفر به مناطق آبی، نکات ایمنی را رعایت و در استخرهای کشاورزی استانداردهای لازم را رعایت کنیم

پ
پ

تعداد فوتی‌های غرق شدگی در کشور افزایش یافته است

به گزارش حقوق 24:در امسال، ۷۴۵ نفر در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند؛ از این تعداد، ۶۱۵ نفر مرد و ۱۳۰ نفر زن بودند. استان‌های مازندران با ۹۷، خوزستان با ۷۵ و اصفهان با ۵۹ فوتی بیشترین تلفات را داشته‌اند.

استان مازندران با افت قابل توجه تعداد تلفات غرق شدگی

استان مازندران در حالی که بیشترین تعداد فوتی‌های غرق شدگی را به خود اختصاص داده، با کاهش ۳۶.۶ درصدی نسبت به سال گذشته، از ۱۵۳ فوتی به ۹۷ فوتی در سال جاری رسیده است.

رشد نگران‌کننده تلفات غرق شدگی در استان اصفهان

استان اصفهان با رشد ۴۰ درصدی تلفات غرق شدگی، جزو سه استان با بیشترین آمار قرار گرفته است. افزایش آمار در این استان ناشی از استفاده غیرمجاز از استخر‌های کشاورزی بدون رعایت استانداردهای ایمنی است.

کاهش قابل توجه تعداد تلفات غرق شدگی در تابستان

رغم افزایش سفرها و شنا در تابستان، تعداد تلفات غرق شدگی با کاهش ۲۹.۱ درصدی از ۵۵۶ فوتی به ۳۹۴ فوتی در مقایسه با سال قبل رسیده است. ماه مرداد با ۱۵۹ تلفات بیشترین آمار را داراست.

افزایش تلفات غرق شدگی در استخر‌های کشاورزی

تعداد تلفات غرق شدگی در استخر‌های کشاورزی در هفت ماهه امسال با رشد ۵۶.۷ درصدی افزایش یافته است. این موضوع استخرهای کشاورزی را به عنوان دومین مکان با بیشترین تلفات بعد از رودخانه‌ها قرار داده است.

رتبه بندی مکان‌های تلفات غرق شدگی

در هفت ماهه امسال، دریا با ۱۴۶ تلفات، استخر‌های شنا با ۷۰، کانال‌ها با ۴۳ و دریاچه‌های مصنوعی با ۴۱ تلفات، بیشترین تعداد تلفات را داشتند. رودخانه‌ها با کاهش ۱۷.۴ درصدی نسبت به سال گذشته، در رتبه اول قرار گرفتند.

کاهش کلی تلفات غرق شدگی در چهار سال اخیر

بررسی چهار سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد تلفات غرق شدگی از سال ۱۳۹۸ تاکنون روند کاهشی داشته و از ۱۲۷۵ فوتی در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۲ فوتی در سال گذشته کاهش یافته است.

توصیه به عموم مردم و کشاورزان

سازمان پزشکی قانونی کشور توصیه می‌کند که در سفر به مناطق آبی، نکات ایمنی را رعایت و در استخرهای کشاورزی استانداردهای لازم را رعایت کنیم. این اقدامات می‌توانند به کاهش تلفات غرق شدگی و افزایش ایمنی در محیط‌های آبی کشور کمک کنند.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.