حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
شناسه : 44545

در یک حراجی برجسته در نیویورک، پرتره‌ای از ملکه اسپانیا، الیزابت بوربون، نخستین بار در نیم قرن به مزایده گذاشته می‌شود

پ
پ

پرتره‌ی ملکه اسپانیا توسط دیه‌گو ولاسکز به حراج گذاشته می‌شود

به گزارش حقوق 24:در یک حراجی برجسته در نیویورک، پرتره‌ای از ملکه اسپانیا، الیزابت بوربون، نخستین بار در نیم قرن به مزایده گذاشته می‌شود.

این اثر هنری که توسط دیه‌گو ولاسکز، نقاش اسپانیایی، خلق شده است، مورد انتظار است که با قیمتی حدود ۳۵ میلیون دلار به فروش برسد.

پرتره‌ی ملکه الیزابت بوربون در گالری ساتبیز به نمایش گذاشته می‌شود

گالری ساتبیز در لندن میزبان نمایش عمومی این پرتره است که برای اولین بار در پنج دهه اخیر در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایش عمومی اثر هنری پیشاهنگ، پس از آن به نیویورک منتقل خواهد شد.

تاریخچه‌ی پرتره و تغییرات واقعیات درونی ملکه اسپانیا

پرتره ایزابل بوربون، ملکه اسپانیا، ابتدا در سال ۱۶۲۰ توسط دیه‌گو ولاسکز خلق شد. اما در سال ۱۶۳۱، بعد از ملاقات با نقاش فلمانی پل روبنس، ولاسکز تغییراتی در لباس ملکه اعمال کرد که هنوز قابل مشاهده است.

این پرتره ابتدا در کاخی در مادرید نصب شد و سپس به لوور فرانسه منتقل شد. پس از حمله‌ی ناپلئون به اسپانیا، به فرانسه منتقل شد و سرانجام تا سال ۱۹۵۰ در یک خانواده خصوصی باقی ماند.

تأثیرات دیه‌گو ولاسکز بر هنر و تاریخ

دیه‌گو ولاسکز، یکی از هنرمندان برجسته «عصر طلایی اسپانیا»، با سبک منحصربفرد خود، توانست تأثیر بزرگی روی هنر اسپانیا بگذارد.

او با ضربات رسای قلم‌مو، پالت رنگ محدود و نور زیبا، توانست واقعیت درونی و بیرونی را به تصویر بکشد. آثار ولاسکز تأثیر بسزایی بر هنرمندانی چون ادوارد مانه، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی داشته است.

«ندیمه‌ها» به عنوان یکی از برترین تابلوهای تاریخ هنر شناخته می‌شود و نقاشی «Saint Ruffina» نیز رکورد گران‌ترین اثر ولاسکز در حراجی را دارد.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.