حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۶
شناسه : 44526

افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و تسهیل در گزارش مراحل پروژه‌های عتفی توسط معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت

پ
پ

تجدید نظر در محتوا: نشست هم‌اندیشی در همایش ملی اندیشه‌های قضایی با حضور مقامات برجسته

به گزارش حقوق 24:با حضور محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، نشست هم‌اندیشی در همایش ملی اندیشه‌های قضایی در محل ساختمان شهید صدیقیان برگزار گردید.

توسعه همکاری علمی و فرهنگی: مرجعیت پژوهشی پژوهشگاه در خدمت دستگاه قضا

بررسی توانمندی‌های علمی و آموزشی دستگاه قضا، توسعه همکاری علمی و فرهنگی با تأکید بر معرفی پژوهشگاه به عنوان مرجعیت پژوهشی از جمله اهداف این هم‌اندیشی بود.

ضرورت فعالیت پژوهشی: پشتوانه علمی برای اقدامات سازمانی

محمدباقر الفت تأکید کرد که ضرورت فعالیت در حوزه پژوهشی غیرقابل انکار است و تمام اقدامات سازمانی باید بر پایه دستاوردهای پژوهشگاه یا مراکز علمی مشابه انجام شود.

چالش‌های پژوهشی و نیاز به توسعه دانش حقوقی قضات: افزایش توانمندی‌های علمی

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به چالش‌ها و موانعی که در راه انجام پژوهش‌ها قرار دارد، اشاره کرد و بر نیاز به افزایش توانمندی‌های دانش حقوقی قضات تأکید کرد.

اصلاح سیاست‌های آموزشی و پژوهشی: فرصت‌سازی برای توسعه مطالعات

توسعه فرصت‌ها در جایگاه سازمانی به جای فرصت‌سوزی، ضرورت اصلاح سیاست‌های آموزشی و پژوهشی را مطرح کرد و نیاز به شناسایی علل و تأثیرات متغیرها در بروز پدیده‌ها را برجسته ساخت.

همکاری علمی و فرهنگی: بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشگاه قوه قضاییه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود از توسعه همکاری علمی و فرهنگی با پژوهشگاه قوه قضاییه تأکید کرد و بر بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه ابراز اراده کرد.

تعامل بیشتر با معاونت منابع انسانی: جلسات و پنل‌های مرتبط با اندیشه‌های قضایی

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه هدف اصلی از این جلسه را تعامل بیشتر با معاونت منابع انسانی قوه قضاییه عنوان کرد و نیاز به استفاده از مرکز علمی و پژوهشی قوه قضاییه را با تأکید بر اهمیت موقعیت معاونت منابع انسانی بیان کرد.

برگزاری همایش اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری: برنامه‌ها و تدابیر اجرایی

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی اعلام کرد که برگزاری همایش اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری با هفدهم بهمن ماه برنامه‌ریزی شده است و در این مراحل، بررسی مطالب ارائه شده توسط رهبری درباره دو محور نیروی انسانی و تشکیل دستگاه قضایی برگزیده شده است.

همکاری‌های آموزشی و پژوهشی: ترویج پروژه‌های عتفی و تسهیل گزارش مراحل پروژه‌ها

در آخرین بخش، افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و تسهیل در گزارش مراحل پروژه‌های عتفی توسط معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

به‌عنوان مثال، در بررسی علل فرهنگی بروز تخلفات، تولید عناوین تخلفات جدید و اثر تراز فرهنگی منفی و علل اجتماعی نیازهای امروز در حوزه تخلفات، اهمیت آموزش و پژوهش در این زمینه مورد تأکید قرار گرفت.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.