حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۶
شناسه : 44507

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، تأکید کرد که مدیران مجتمع‌های قضایی شناسنامه عملکرد برای شعب قضایی تهیه و نظارت صحیح را تشویق کنند.

پ
پ

بسیج: نماد اخلاقیات انقلابی و خدمت به مردم

به گزارش حقوق 24:در بازدید اخیر رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، ربیع‌اله قربانی، بر اهمیت بسیج به عنوان نماد وحدت، جهاد، اخلاص، ولایت مداری، و خدمات به مردم تأکید کرد. او تاکید داشت که فرهنگ بسیجی به‌عنوان اصلی‌ترین عامل در ارتقاء کارآمدی عدلیه باشد.

تکلیفات دستگاه قضایی: تطابق با مفاد قانون اساسی

رئیس کل محاکم تهران، در خصوص تکلیفات سنگین دستگاه قضایی، بیان کرد که تمامی وظایف این دستگاه باید با مفاد آرای قضایی و تحت نظارت فرهنگ بسیجی انجام شود.

او از ارزشمندی خدمات قضایی خبر داد و اهمیت نظارت بر مشکلات و تطابق حجم ماموریت‌ها با نیروی انسانی را تأکید کرد.

اصلاح فرآیند‌ها: کاهش حجم کاری با سند تحول

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از اصلاح فرآیند‌ها با استفاده از سند تحول به‌منظور کاهش حجم کاری قضات و کارمندان خبر داد.

او به مدیران واحد‌های قضایی تهران توصیه کرد که با اجرای صحیح راهبرد‌های سند تحول، به کاهش اطاله دادرسی بپردازند.

کنترل اطاله دادرسی: راهکارهای موثر در مجتمع‌های قضایی

برای کنترل اطاله دادرسی، ربیع‌اله قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، تأکید کرد که مدیران مجتمع‌های قضایی شناسنامه عملکرد برای شعب قضایی تهیه و نظارت صحیح را تشویق کنند.

او از تشویق قضات و کارکنان به عملیاتی شدن اهداف سند تحول، به‌خصوص در کنترل اطاله دادرسی، سخن گفت.

علنی‌سازی جلسات دادگاه: ارتقاء اطلاع‌رسانی عمومی

در ادامه، قربانی بیان کرد که با توجه به ماهیت پرونده‌های مجتمع قضایی تهران، قضات باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا جلسات دادگاه، به‌ویژه جلسات علنی و برخط، علاوه بر رفع نیازهای عدالتی، به توعیت عمومی جامعه نیز خدمت کنند. او اهمیت اتقان و استحکام آرای صادره را به‌عنوان یک شاخص اساسی در ارتقاء سیستم قضایی تأکید کرد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.