حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
شناسه : 44471

این تفاهم نامه با هدف تسریع در تثبیت مالکیتها، حدنگاری، و صدور صد درصدی اسناد اراضی و املاک بنیاد مستضعفان منعقد شده است.

پ
پ

تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و سازمان ثبت اسناد و املاک: تسریع در تثبیت مالکیتها و حدنگاری اراضی

به گزارش حقوق 24:در یک مراسم با حضور حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، و حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه به امضاء رسید.

این تفاهم نامه با هدف تسریع در تثبیت مالکیتها، حدنگاری، و صدور صد درصدی اسناد اراضی و املاک بنیاد مستضعفان منعقد شده است.

توسعه اجرای صد درصدی حدنگاری: اقدامات بر اساس تفاهم نامه همکاری

با تأکید بر تفاهم نامه همکاری، که بر اساس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و فرامین مقام معظم رهبری به اجرا درآمده، اجرای ماده ۹ و ۱۱ قانون حدنگار و تعاون فعال ادارات ثبت اسناد و املاک در سطح کل کشور از جمله اقدامات این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

نقشه‌های رقومی UTM و گزارش پیشرفت: تحولات در حوزه ثبت املاک

بر اساس این تفاهم نامه، ارسال نقشه‌های رقومی UTM مطابق استاندارد به ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها و تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه دستورالعمل‌های لازم و گزارش پیشرفت فعالیت‌ها از دیگر محورهای اقدامات است.

عزم بنیاد مستضعفان برای تثبیت مالکیت‌ها: رویکرد جدید در سازمان ثبت اسناد

رئیس بنیاد مستضعفان، حسین دهقان، در مراسم اظهار داشت که سازمان ثبت اسناد با رویکرد‌های جدید و عزم قوی، به رفع یک دغدغه ملی مرتبط با مالکیتها می‌پردازد.

او تأکید کرد که تثبیت مالکیت‌ها با رعایت حقوق بنیاد و بیت المال، همچنین حقوق مردم، اولویت دارد.

تعالی و تحول در سازمان ثبت اسناد و املاک: ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در مراسم اعلام کرد که با اقدامات و همکاری‌های مشترک با نهادهای دیگر، این سازمان آمادگی دارد در راستای قانون جامع حدنگار، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، به تحولات بزرگی در ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک در کشور دست یابد.

توسعه امور املاک و کاداستر: تثبیت مالکیت و صدور اسناد با همکاری دوجانبه

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت افزود که از مجموع ۴۸ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی و املاک جانمایی شده بنیاد مستضعفان، برای ۳۵ هزار ۳۱۲ هکتار سند مالکیت صادر شده است.

او امیدوار است با تهیه نقشه و مستندسازی سایر املاک و اراضی، تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد متبقی نیز انجام شود.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.