حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
شناسه : 44424

در هشتمین جلسه کاهش جمعیت کیفری، علی صالحی دادستان تهران به همراه مدیران مختلف دستگاه قضائی در سالن جلسات دادستانی تهران گرد هم آمدند.

پ
پ

تلاش برای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه:
به گزارش حقوق 24:در هشتمین جلسه کاهش جمعیت کیفری، علی صالحی دادستان تهران به همراه مدیران مختلف دستگاه قضائی در سالن جلسات دادستانی تهران گرد هم آمدند.

در این جلسه، صالحی بر اجرای دقیق دستورات پانزده گانه‌ی ریاست قوه قضاییه تأکید کرد و از همکاران خود خواست تا با نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، به تعالی و رشد دستگاه قضایی ادامه دهند.

آگاهی از ضرورت تسریع در تحقیقات:
در ادامه، دادستان تهران بر اهمیت تسریع در انجام تحقیقات و اجتناب قضات از صدور قرارهای بازداشت غیرضرورتی تأکید کرد.

وی به همکاران خود یادآوری کرد که با در نظر گرفتن امکان اعتراض متهمان به قرارهای تأمین کیفری، نباید صرفاً به امضاء متهمان اکتفا شود بلکه حق اعتراض آنان نیز باید به طور کامل تفهیم شود.

آزادی محکومان مالی:
علی صالحی در خبرنامه‌ای اعلام کرد که با همکاری دستگاه قضا و خیرین، بیش از ۱۰۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی در ماه جاری از زندان آزاد شده‌اند.

او بر ضرورت ادامه بازدید‌های هدفمند از زندان‌ها تأکید کرد و این اقدامات را در راستای باز اجتماعی کردن زندانیان و بهبود وضعیت خانواده‌های آنان دانست.

مبارزه با سرقت و افزایش امنیت عمومی:
صالحی با بیان اینکه سرقت همچنان در صدر جرایم تهران قرار دارد، از قضات دادسرا خواست تا با قاطعیت با مخلان امنیت عمومی، از جمله سارقین مسلح و مرتکبان جرایم خشن، برخورد کنند.

امنیت مردم را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و از قضات خواست تا با حزم و قاطعیت در مقابل این جرایم عمل کنند.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.