حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
شناسه : 44412

دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داده است که اهداف اصلاح امور بیمه و کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی را دنبال می‌کند

پ
پ

پیشنهاد اصلاحات در امور بیمه و ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی

به گزارش حقوق 24:در حال حاضر، دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داده است که اهداف اصلاح امور بیمه و کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی را دنبال می‌کند.

این لایحه، که هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است، منتظر بررسی در میان بحران‌های مختلف مجلس است. با توجه به اشغال مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، احتمالاً تا پایان سال این لایحه به مرحله نهایی بررسی نمی‌رسد.

تغییرات در قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به منظور اصلاح مسائل بیمه‌ای و تدریس معلمان

در پیشنهاد اصلاحات به مجلس از سوی دولت، قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این لایحه اقدام به اصلاح نظام حقوقی مرتبط با روابط کار معلمان غیردولتی و کارکنان آزاد در این مدارس می‌کند. همچنین، تصویب ساعات کار و بیمه معلمان این مدارس از جمله موارد مد نظر است.

آیین‌نامه اجرایی و وضعیت کنونی ساعات کار معلمان در مدارس غیردولتی

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داده که نشان می‌دهد در حال حاضر، آیین‌نامه اجرایی شامل ساعات کار معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی وضع شده است.

این آیین‌نامه، تعیین تکلیف ۳۰ ساعت کار برای کادر آموزشی و ۳۶ ساعت کار برای کادر اداری و مدیریتی را پیشنهاد می‌دهد. باید توجه داشت که این ساعات کار در قانون به معادل ۴۴ ساعت کار قانون کار محاسبه می‌شود.

چالش‌های پیش رو و امکانات بررسی لایحه در مجلس

با توجه به اشغال مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و نزدیک شدن به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، احتمال اجرای لایحه اصلاحات در مدارس غیردولتی تا پایان سال کم رنگ می‌شود.

این موضوع به خاطر اصلاحات موردنیاز در دستور کار مجلس و برنامه زمانی آن ممکن است به تاخیر بیافتد.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.