حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
شناسه : 44376

نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به بررسی اتهامات مرتبط با دریافت رشوه توسط یکی از معاونان سابق دستگاه‌های اجرایی پرداختند

پ
پ

تحقیقات پس از گزارش سازمان بازرسی: اتهامات جدید برای مقامات اجرایی

به گزارش حقوق 24:پس از دریافت گزارش سازمان بازرسی، نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به بررسی اتهامات مرتبط با دریافت رشوه توسط یکی از معاونان سابق دستگاه‌های اجرایی پرداختند. این تحقیقات نهایی نشان داد که نام‌برده از موقعیت شغلی خود به سوءاستفاده پرداخته و دریافت رشوه را انجام داده است. پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و به شعب دادگاه‌های کیفری ارسال شده است.

اتهامات به یک کارشناس رسمی دادگستری: دور زدن قوانین و دریافت رشوه

در ادامه این پرونده، یک کارشناس رسمی دادگستری نیز به عنوان واسطه در امور مرتبط با اتهامات “فراهم کردن موجبات تحقیق جرم ارتشا به‌نحو مذاکره، جلب موافقت و دریافت رشوه” محکوم شده است. کیفرخواست جداگانه‌ای در این خصوص صادر شده و پرونده این دو متهم نیز به یکی از شعب دادگاه‌های کیفری منتقل شده است.

آشفتگی در مراتب اجرایی: فساد و برخوردهای قانونی

تشخیص موارد فساد در سطوح مختلف اجرایی نقض اعتماد عمومی را برانگیخته است. این اتهامات و پرونده‌های قضایی نشان دهنده برخوردهای جدی با مقاماتی است که از موقعیت‌های خود به نفع شخصی خود سوءاستفاده می‌کنند. این آشفتگی‌ها نشان‌دهنده نیاز به اصلاحات قانونی و نظارت دقیق‌تر در اجرای قوانین است.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.