حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
شناسه : 44293

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد که فلسفه زندان‌ها اکنون به اصلاح، بازپروری و بازسازگاری زندانیان برای ورود به جامعه منتهی می‌شود

پ
پ

بازدید حاشیه‌ای از زندان‌های استان لرستان

آشنایی با مشکلات زندانیان از دیدگاه رئیس کل دادگستری استان لرستان

به گزارش حقوق 24:در یک بازدید همزمان از قضات دادسرا، محاکم بدوی و شعب تجدید نظر در زندان‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان به آشنایی با مشکلات زندان و زندانیان پرداخت و اهمیت دیدار چهره به چهره با آن‌ها را تأکید کرد. او بیان کرد که پس از شنیدن مشکلات زندانیان، دستورات لازم باید به منظور رفع این مشکلات صادر شود.

تأثیرگذاری حضور قضات در زندان‌ها در پیشبرد اهداف قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد که حضور قضات در زندان‌ها بسیار مفید و موثر است و تلاش آن‌ها باید به جلب تغییر و اصلاح وضعیت زندانیان منجر شود. او تأکید کرد که این بازدید‌ها به تصمیمات راه گشا در تطابق با نگاه واقع‌بینانه قاضی‌ها منجر خواهد شد.

فلسفه اصلاح در سیاق زندان‌ها و استفاده از ارفاقات قانونی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد که فلسفه زندان‌ها اکنون به اصلاح، بازپروری و بازسازگاری زندانیان برای ورود به جامعه منتهی می‌شود و از ظرفیت‌های قانونی برای این امر باید بهره‌برداری شود. وی افزود که با در نظر گرفتن وضعیت زندانیان و تأثیر زندان بر اصلاح آن‌ها، ارفاقات قانونی مانند آزادی مشروط و تعلیق مجازات حبس باید در دستور کار قضات قرار گیرد.

نگاه اصلاح‌گرایانه قضات به موضوع حبس و ضرورت ضرورت در دادگاه‌ها

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد که نگاه قضات به موضوع حبس باید اصلاح‌گرایانه باشد و قرار‌های منتهی به بازداشت باید بر اساس ضرورت باشد. وی اظهار کرد که پذیرش یا رد دادخواست‌های اعسار و تعدیل اقساط باید بر اساس وضعیت دارایی و توانایی محکوم‌ٌعلیه در پرداخت دین باشد.

اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت روز دانش‌آموز

در جریان این بازدید، به دستور رئیس کل دادگستری استان لرستان و به مناسبت سالروز ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، به تمام زندانیانی که دارای فرزند محصل و واجد شرایط هستند، ده روز مرخصی اعطا شد.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.