حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
شناسه : 44251

وزارت آموزش و پرورش از سال آینده با برگزاری کنکور ویژه برای جذب معلم به بهبود کیفیت تعلیم و تربیت اقدام می‌کند.

پ
پ

برگزاری کنکور ویژه برای جذب معلم از سال آینده

به گزارش حقوق 24:وزارت آموزش و پرورش قرار است از سال آینده با برگزاری کنکور ویژه برای جذب معلم اقدام نماید. این تصمیم از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بهبود کیفیت و ارتقاء دانشگاه فرهنگیان به عمل آمده است. بر اساس این برنامه، کنکور تربیت معلم از ماه اردیبهشت سال 1403 برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری کنکور تربیت معلم

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، جزئیات کنکور تربیت معلم به عهده جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش قرار دارد. اما واضح است که این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

پذیرش در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان»، پذیرش در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در سال 1403 از طریق آزمون اختصاصی صورت خواهد گرفت.

شرایط ثبت‌نام و آزمون

وی توضیح داد که متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در این رشته‌ها دارند، باید هم‌زمان با شروع ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از تاریخ 21 آبان تا 27 آبان 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام کنند.

مهلت ثبت‌نام و برگزاری آزمون

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به اهمیت این نکته اشاره کرد که زیرا فرآیند پذیرش در این رشته‌ها هم‌زمان با ثبت نام و برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 انجام می‌شود، داوطلبان باید در مهلت مقرر در همان سامانه ثبت‌نام آزمون سراسری ثبت‌نام نمایند.

تاریخ برگزاری کنکور تربیت معلم

آزمون تربیت معلم برای همه متقاضیان، از جمله متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.