حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
شناسه : 44209

سرهنگ رامین پاشایی تصریح کرد که انتشار فیلم‌هایی از دانش آموزان و کلاس درس توسط معلمان در فضای مجازی از نظر قانونی مشکلی ندارد.

پ
پ

حقوق کودکان در فضای مجازی: انتشار فیلم‌های کلاس درس مسئولیت‌های قانونی انتشار فیلم‌های دانش‌آموزان

به گزارش حقوق 24:سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، تصریح کرد که انتشار فیلم‌هایی از دانش آموزان و کلاس درس توسط معلمان در فضای مجازی از نظر قانونی مشکلی ندارد. اما اگر در این انتشار فیلم‌ها حقوق کودکان و حریم خصوصی دانش آموزان نادیده گرفته شود، خانواده‌ها می‌توانند از معلمان شکایت کنند و پلیس فتا می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

حریم خصوصی کودکان: مسائل قانونی و پیگیری شکایت‌ها

معاون اجتماعی پلیس فتا تأکید کرد که در برخی از فیلم‌ها چهره دانش‌آموزان آشکار است که این اقدام مصداق نداشتن رعایت حریم خصوصی کودکان است. در چنین مواردی، خانواده‌ها می‌توانند از این مسائل شکایت کنند.

مواجهه با تمسخر و سُخره گرفتن در فضای مجازی: تأکید بر رعایت حقوق کودکان

پاشایی همچنین تشریح کرد که در برخی دیگر از فیلم‌ها، دانش‌آموزان رفتاری انجام می‌دهند که انتشار آن رفتار در فضای مجازی می‌تواند موجب تمسخر این کودک در این فضا و به سُخره گرفتن او شود. این نوع رفتار نیز به موجب قوانین فضای مجازی تلقی می‌شود و در صورت شکایت خانواده‌ها، پلیس فتا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

منبع: تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.