حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
شناسه : 44191

کارشناسان باید حقوق مردم را با جدیت مد نظر داشته و دادستان انتظامی نیز وظیفه دارد تا فعالیت‌های کارشناسان را با دقت بیشتری رصد کند.

پ
پ

پیشنهادات برای بهبود کارشناسی در دادگستری استان

به گزارش حقوق 24:غلامعلی دهشیری: ارتقاء نقش کارشناسان در دستگاه قضائی در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان، غلامعلی دهشیری بر نقش بسیار مهم و کلان کارشناسان در دستگاه قضائی تاکید کرد. وی اظهار داشت که کارشناس با بهره‌گیری از علم، تخصص و تجربیات خود، می‌تواند به گره‌گشایی مسائل پیچیده کمک کند.

اهمیت حقوق مردم و نقش دادستان انتظامی

دهشیری: کارشناسان باید حقوق مردم را جدی بگیرند

غلامعلی دهشیری افزود که کارشناسان باید حقوق مردم را با جدیت مد نظر داشته و دادستان انتظامی نیز وظیفه دارد تا فعالیت‌های کارشناسان را با دقت بیشتری رصد کند.

مهلت کارشناسی و ارتقاء کیفیت دادرسی

رئیس کل دادگستری استان یزد: سنجیده‌گری در مهلت کارشناسی امر ضروری است

رئیس دادگستری استان یزد اظهار کرد که مهلت کارشناسی یکی از مولفه‌های مؤثر در کاهش طولانی شدن دادرسی است. وی تأکید کرد که قضات باید با دقت به مهلت کارشناسی اقدام کنند و کارشناسان نیز در ارائه نظرات خود به صورت سنجیده‌گرانه عمل کنند.

نقش هیئت مدیره کانون کارشناسان در تحول دستگاه قضائی

دهشیری: همکاری مجموعه‌های وابسته با دستگاه قضایی ضروری است

غلامعلی دهشیری بیان کرد که دستگاه قضایی نیازمند همکاری و هم‌خانوادگی با مجموعه‌های وابسته به آن است. او برنامه‌های تحولی قوه قضائیه را مورد تأکید قرار داد و از هیئت مدیره کانون کارشناسان در این مسیر همراهی خواست.

نقش کارشناسان در اجرای عدالت

دهشیری: نظر کارشناسی بخشی از اجرای عدالت است غلامعلی دهشیری تأکید کرد که کارشناسان نقش بسیار مهمی در اجرای عدالت دارند. وی بیان کرد که نظرات کارشناسان در پرونده‌ها، حقوق افراد و حقوق بیت‌المال را مورد بررسی قرار می‌دهند و باید به این مسئله با جدیت پرداخته شود.

تأکید بر نظارت دقیق هیئت مدیره کانون کارشناسان

رئیس کل دادگستری استان یزد: نظارت مضاعف بر تمدید پروانه کارشناسی

رئیس دادگستری استان یزد خواستار نظارت دقیق هیئت مدیره کانون بر تمدید پروانه کارشناسی شد. وی تأکید کرد که این نظارت مستقیم بر ارتقاء کیفیت و اثربخشی این مجموعه در دستگاه قضائی است.

به‌روز بودن و توجه به ابعاد مختلف پرونده‌ها

دهشیری: بازدید از محل و مطالعه پرونده حیاتی است

غلامعلی دهشیری تأکید کرد که کارشناسان باید بازدید از محل و مطالعه دقیق پرونده‌ها را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر بگیرند. او بیان کرد که این کار اساسی برای ارائه نظرات دقیق و موثر است.

توجه بیشتر به اراضی ملی و موات در حوزه کشاورزی

دهشیری: حفظ حقوق دولت و مردم در اراضی ملی و موات

در آخرین بخش گفت‌وگو، غلامعلی دهشیری به توجه به اراضی ملی و موات در حوزه کشاورزی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر کارشناسان به این موضوع شد. وی تأکید کرد که باید حقوق دولت و مردم همزمان حفظ شود.

محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین

غلامعلی دهشیری: محکومیت عملیات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطیندر پایان گفت‌وگو، دهشیری به محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین اشاره کرد و نقطه قوت این رژیم را در سرویس‌های اطلاعاتی آن دانست. وی به پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین پایان داد.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.