حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
شناسه : 44021

رئیس کل دادگستری مازندران نیز به لزوم بازدید‌های مستمر مقامات قضایی از زندان‌های استان به منظور بررسی وضعیت مددجویان اشاره کرد

پ
پ

افزایش نقش قضات در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

به گزارش حقوق 24:حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در دومین جلسه‌ی هیئت استانی نظارت، هماهنگی و پیگیری موضوع ماده ۲۷ دستورالعمل “ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها” تاکید کرد که حضور قضات در محیط زندان وآشنایی با وضعیت زندانیان تاثیر چشمگیری بر نگاه آن‌ها نسبت به مجرمان داشته و می‌تواند منجر به صدور آراء منطبق با شرایط و یا ارائه تسهیلات قضایی شود. به همین منظور، ایشان از قضات اجرای احکام خواستند که به منظمی موارد واجدین شرایط عفو را به کمیسیون عفو ارائه دهند.

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان راهی برای کاهش جمعیت کیفری

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین اکبری به اهمیت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد و بیان کرد که این اقدام می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری بسیار موثر باشد. او تاکید کرد که نتایج این اقدامات در همه حوزه‌های قضائی استان باید بررسی شود و قضاتی که بیشترین توجه به صدور آرا جایگزین حبس داشته‌اند، باید تشویق شوند.

تعیین مجازات‌های جایگزین حبس با توجه به شرایط جامعه و مجرمان

در این پاراگراف، حجت الاسلام والمسلمین اکبری بیان کرد که قضات باید با توجه به شرایط اجتماعی وقوع جرم، شرایط مجرم و شرایط اجتماعی و فرهنگی به تعیین مجازات‌های جایگزین حبس بپردازند تا جنبه بازدارندگی مجازات حفظ شود.

اجرای دقیق مفاد دستورالعمل محکومیت‌های مالی و تعیین تکلیف پرونده‌های زندانی‌ها

رئیس کل دادگستری استان مازندران بر لزوم اجرای دقیق مفاد دستورالعمل محکومیت‌های مالی تأکید کرد و تاکید نمود که پرونده‌های محکومین مالی باید با دقت بررسی و نسبت به رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های واجدین شرایط اعسار و پیشگیری از معرفی این افراد به زندان اقدام شود.

تعیین تکلیف زندانی‌ها در خارج از اوقات اداری و بازدید‌های مستمر مقامات قضایی از زندان‌ها

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تأکید کرد که تعیین تکلیف پرونده‌های زندانی‌ها در خارج از اوقات اداری بسیار حیاتی است و هیچ فردی بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود نباید در روز‌های تعطیل و خارج از ساعات اداری بی‌توجهی واقع شود. او توصیه کرد که قضات با دقت و سرعت تکلیف افراد معرفی شده را تعیین کنند و اهتمام لازم را داشته باشند.

رسالت مهم سند تحول قوه قضاییه در کاهش زندانیان و ساماندهی زندان‌ها

رئیس کل دادگستری مازندران نیز به لزوم بازدید‌های مستمر مقامات قضایی از زندان‌های استان به منظور بررسی وضعیت مددجویان اشاره کرد.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.