حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
شناسه : 43969

لایحه عفاف و حجاب: تصویب مجلس برای آزمایشی سه ساله وظایف و مسئولیت‌ها

پ
پ

لایحه عفاف و حجاب: آزمایش سه ساله با وظایف مشخص

به گزارش حقوق 24:مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که لایحه عفاف و حجاب به مدت سه سال به عنوان یک آزمایش اجرا شود. در صورت تأیید شورای نگهبان، این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد و باید به اجرا درآید.

وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای لایحه

لایحه شامل ۷۱ ماده است که وظایف مختلف دستگاه‌ها و نهادها در اجرای این قانون را تعیین می‌کند. در ماده ۱۶ آمده است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا و دستگاه‌های ذیربط مسئولیت‌های مهمی را بر عهده دارند.

ترویج سبک زندگی اسلامی: وظایف و تعهدات مراکز شهری

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به ایجاد یا تخصیص مراکز تفریحی و ورزشی برای بانوان هستند تا برای آن‌ها فضای آزاد و مطمئن فراهم کنند. همچنین باید بوستان‌ها و پارک‌ها را برای استفاده بانوان تخصیص دهند.

توجه به حقوق بانوان در مناطق ساحلی

در مناطق ساحلی، سازمان‌های مرتبط مسئولیت دارند تا مناطق شنای مردان و زنان را ایجاد و پروژه‌های سالم‌سازی محیط سواحل را به اجرا درآورند. این اقدامات به منظور افزایش آسایش و امنیت اخلاقی در مناطق ساحلی انجام می‌شوند.

ترویج ارزش‌های اسلامی از طریق تبلیغات فرهنگی

در این لایحه تصویب شده است که حداقل ۱۰٪ از تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی متعلق به شهرداری یا دهیاری باید به ترویج “سبک زندگی اسلامی خانواده محور”، “تعهد زوجین به یکدیگر” و “فرهنگ عفاف و حجاب” اختصاص یابد.

ائتلاف عفاف و حجاب در اماکن عمومی

لایحه تصویب شده می‌نیازد تا اماکن تحت مدیریت یا تملک، مثل بوستان‌ها، فرهنگسراها و اماکن تاریخی، زیر نظر دائمی باشند تا ارزش‌های عفاف و حجاب رعایت شود. این اقدامات با هدف ایجاد شرایط ملایم‌تر و حضور فعال آمران به معروف و نهی از منکر انجام می‌شوند.

تسهیل حمل و نقل عمومی برای بانوان

برای تأمین آسایش بانوان و جلوگیری از ورود مردان به بخش‌های اختصاصی زنان، وسایل حمل و نقل عمومی ویژه بانوان باید افزایش یابد.

تخفیفات برای مراکز عرضه محصولات عفاف و حجاب

تخفیفات حداقل ۳۰٪ برای مراکز عرضه محصولات عفاف و حجاب تصویب شده است. این اقدام به منظور تشویق و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با این موضوع صورت می‌گیرد.

منبع:خبرنگار مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.