حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
شناسه : 43933

در روز سه شنبه ۴ مهرماه، جلسه هیأت عمومی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه برگزار شد.

پ
پ

جلسه هیأت عمومی و تبریکات به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش حقوق 24:در روز سه شنبه ۴ مهرماه، جلسه هیأت عمومی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه برگزار شد.

گرامی‌داشت حماسه دفاع مقدس در سخنان رئیس دیوان عالی کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در این جلسه، به مناسبت آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم و هفته دفاع مقدس، حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و تأکید کرد: این حماسه، نام کشور ایران اسلامی را در تاریخ جهان سربلند کرد.

تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی در مقابله با توطئه‌های دشمنان

رئیس دیوان عالی کشور در این جلسه از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، و قضایی در مقابله با توطئه‌های دشمنان تشکر کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های این نیروها، توطئه‌های دشمنان در روز‌های اخیر شناسایی و خنثی شده است.

پیگیری مسائل قضایی و بررسی مشکلات موجود

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به پیگیری مسائل قضایی و بررسی مشکلات موجود در دیوان عالی کشور اشاره کرد و تأکید کرد: تلاش برای بودجه‌دهی به دیوان عالی کشور با توجه به جایگاه آن در سلسله مراتب اجرایی ضروری است.

تشکیل کارگروه‌ها برای مسائل اجتماعی و اصلاح سند تحول قضایی

رئیس دیوان عالی کشور همچنین به تشکیل کارگروه‌ها برای مسائل اجتماعی و اصلاح سند تحول قضایی اشاره کرد و اهمیت تخصصی کردن شعبه‌ها را تأکید کرد.

بحث و بررسی موضوعات حقوقی و قانونی توسط هیأت عمومی

در این جلسه، هیأت عمومی به بحث و تبادل نظر در موضوعات حقوقی پرداخت و رأی شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور را با اکثریت آراء تأیید کردند؛ به تأیید قضات دیوان عالی کشور، دادگاه هیچ الزامی بر متابعت از نظر هیأت منصفه در صدور رأی مجرمیت ندارد.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.