حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
شناسه : 43924

در جلسه شورای مشورتی با میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با حضور اعضای شورای استان، به بررسی موضوعات مهمی پرداخته شد.

پ
پ

بحث‌های جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز

به گزارش حقوق 24:در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز، با میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با حضور اعضای شورای مشورتی استان، به بررسی موضوعات مهمی پرداخته شد. این موضوعات شامل فعالیت مراکز مشاوره در شهرستان‌ها، عملکرد «سامانه تصمیم» و ضرورت مشارکت نهاد‌های مسئول در پیشگیری از طلاق بود. در این جلسه، تبادل نظر و بحث درباره این مسائل به اوج خود رسید.

نقش مشاوره در کاهش طلاق و آسیب‌های حوزه خانواده

در این جلسه، فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، تأکید کرد که مشاوره ایفای نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب‌های حوزه خانواده دارد. او اشاره کرد به تعامل موثر میان مراکز مشاوره و دستگاه‌های متولی حوزه طلاق و آسیب‌های خانواده و توفیق‌های بزرگی که این مرکز در این زمینه داشته است. این تعاملات باعث شده که سامانه مشاوره پیش از طلاق در استان البرز، باعث ایجاد ۲۰ درصد سازش بین متقاضیان طلاق گردد.

گزارش اقدامات مراکز مشاوره

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات مراکز مشاوره پرداخت. او اعلام کرد که در سال گذشته، ۲۵ کارگاه طرح مهر برای ۳۰۷ نفر از مراجعان به این مراکز برگزار شد و نتیجه مثبتی در سازش میان زوجین به دست آمد. همچنین، توسعه و تقویت این دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود که این دوره‌ها برای گروه‌های بیشتری از مراجعین مراکز مشاوره فراهم شود.

تعداد جلسات مشاوره پیش از طلاق

وی همچنین اعلام کرد که سالانه بیش از ۱۲ هزار جلسه مشاوره پیش از طلاق در مراکز مشاوره دادگستری کل البرز برگزار می‌شود. همچنین، در سال گذشته ۶ کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق برگزار شد و امسال نیز با مشارکت اداره کل بهزیستی استان و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، این دوره‌ها به تقویت و ادامه خواهند یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.