حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
شناسه : 43878
فوری

داوطلبین می توانند جهت نتایج آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ کانون‌ به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

آزمون ورودی کارآموزی وکالت در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ توسط کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور برگزار شد. تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون به ۱۰۹,۹۱۹ نفر می‌رسید.

پ
پ
نتایج آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ کانون‌

به گزارش حقوق 24: داوطلبین می توانند جهت نتایج آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ کانون‌ به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

آزمون ورودی کارآموزی وکالت در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ توسط کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور برگزار شد. تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون به ۱۰۹,۹۱۹ نفر می‌رسید.

آزمون وکالت وارد دوره تغییرات: از کف قبولی تا حذف کنکورهای حقوق

در یک برنامه رادیویی به نام “کاتب”، ابراهیم کیانی، نائب رئیس اسکودا، در ارتباط با رادیو تهران، نقدهایی را به قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار ارائه داد. او ابتدا تأکید کرد که تنها قانون را اجرا می‌کنند و نقدهایشان مربوط به عدم اجرای قانون نیست.

کیانی اظهار کرد که کانون‌های وکلا و کانون سردفتران و دفتریاران مراکزی حقوقی هستند. و مسائل مرتبط با آنها باید در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس مطرح شود. او تاکید کرد که برای اولین بار در دنیا یک مسئله حقوقی در یک کمیسیون اقتصادی مطرح شده است. و این موضوع به اعتراض کمیسیون قضائی انجامیده است.

وی اشاره کرد که کف قبولی آزمون وکالت به ۶,۸۰۰ تراز رسیده و حتی اگر دانشجویی برگه آزمون را بازگرداند، ۲,۸۰۰ تراز به او داده می‌شود. این مسئله به معنایی نابجایی انجام می‌شود زیرا این نمره در دبیرستان معادل رد شدن است.

کیانی اظهار کرد که این قانون نه تنها به کانون‌ها آسیب نمی‌زند بلکه حقوق ملت را نیز تضعیف می‌کند. او تأکید کرد که وکالت و سردفتری یک تخصص است و باید توسط متخصصان انجام شود. این قانون امکان ورود افراد بدون تخصص به این حوزه را فراهم کرده و کنکورهای حقوق از برنامه تحصیلی حذف شده است. که این موضوع به نظر وی بی‌معنا است.

در پایان، کیانی به اعتراض‌های مختلف اعلام شده توسط قوه قضائیه، کانون‌ها، اساتید دانشگاه، و حقوقدانان اشاره کرد. و امیدوار بود که تغییراتی در این قانون اعمال شود تا مردم مورد حمایت قرار گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.